Život se supersportem Ferrari není žádná slast. Jeho provoz majitele stojí statisíce korun ročně

Vyslechli jsme řidiče italského supersportu Ferrari 488 GTB. Prozradil nám, kolik ročně zaplatí za provoz auta a jaké jsou s italským exotickým vozem problémy.
untitled--1100x618.jpg Zdroj: Jakub Řiháček pro Autoweb.cz

Kdo chce opici, musí mít na banány. Tato věta je sice klišé, ale skvěle vystihuje život se supersportovními auty. Vysokou pořizovací cenou vozu to totiž teprve začíná, pak na řadu přijdou výdaje, o kterých běžní lidé ani nepřemýšlí. Položky jako servis, náhradní díly a pojištění mohou u supersportovních aut vyjít na více než čtvrt milionu korun ročně.

Když supersport, tak Ferrari

Nikdo o provozu supersportovních vozů neví více než jejich majitelé. Proto jsme oslovili pana Šikla, kterému v garáži parkuje nespočet drahých a exotických „sporťáků“. My jsme si z jeho široké nabídky vybrali Ferrari 488 GTB, které je ikonou automobilů s motorem uprostřed.

Jedná se o nástupce modelu 458 Italia a o první supersport z Maranella s přeplňovaným motorem uprostřed. Osmiválec od Ferrari s dvěma turbodmychadly má výkon 670 koní a monstrózní sílu 761 Nm točivého momentu. Ta se pak na zadní kola přenáší za pomoci 7stupňové automatické převodovky. Díky tomu dokáže červený vůz s cválajícím koněm na kapotě zrychlit z 0 a 100 km/h za 3,4 sekundy a může jet až 325 km/h.

Kolik takové Ferrari stojí a jak je náročné ho sehnat?

Na českém trhu se model 488 GTB dá sehnat za zhruba šest až sedm milionů korun. Co se dostupnosti týče, tak ta překvapivě není vůbec špatná. V Evropě existují překupníci, kteří auto seženou do pár dnů. Nicméně je potřeba počítat s tím, že si za to nechají pořádně zaplatit. Občas se tak stává, že částka ojetiny překročí původní pořizovací cenu nového vozu.

Jak je to se spolehlivostí?

S Ferrari 488 GTB jsme ujeli přes 20 tisíc kilometrů a zatím jsme žádné konkrétní problémy neměli. Je ale obecně známo, že Ferrari není zrovna spolehlivé auto. Například model 488 GTB nejčastěji trpí na elektroniku – moderní technologie a komponenty jsou v tomto případě asi největším strašákem. Občas se také může vyskytnou problém s přehříváním motoru. Výhodou ale je, že italská automobilka svým klientům nabízí příplatkovou desetiletou záruku.

Kolik stojí servis a náhradní díly?

Pokud si koupíte Ferrari, je potřeba počítat s tím, že se jedná o značku s extrémně nákladným servisem a drahými náhradními díly. Například brzdové destičky, které se mění po každých 7 až 10 tisících kilometrech, stojí u modelu 488 GTB 80 tisíc korun. K tomu je ještě potřeba započítat práci, která v autorizovaném servisu vyjde na 2 700 Kč/hodinu. Balík peněz stojí třeba i pneumatiky nebo výměna oleje. Důležité je také myslet na to, že do Ferrari se nesmí tankovat nízkooktanový benzin, ale pouze výrazně dražší Natural 100.

Jak je to s pojištěním?

Spoustu lidí si často neuvědomuje, že luxusní a výkonná auta vyjdou draho i z pohledu pojištění. Povinné ručení sice peněženku nevysaje, jelikož i na Ferrari 488 GTB se dá sehnat okolo 4 tisíc korun za rok. Nicméně havarijní pojištění stojí ročně více než ojetá Škoda Fabia, a to přibližně 120 tisíc korun (bez ohledu na majitele).

Pokud to shrneme, tak provoz supersportovního auta stojí obrovské množství peněz. Jen za běžnou údržbu a pojištění majitel zaplatí skoro čtvrt milionu korun za rok, a to do toho nezapočítáváme větší servisní zákroky, palivo či příplatkovou tovární záruku.

Další novinky ze světa elektrických supersportů

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera

27.10.2023 7:18| autor: Robin Běhal | zdroj: Platinum Cars, Robin Běhal pro Autoweb

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist