autoweb.cz > Ojetá auta > Život s dětmi nekončí. Našli jsme ojetá MPV, se kterými odvezete děti rychlostí blesku
Život s dětmi nekončí. Našli jsme ojetá MPV, se kterými odvezete děti rychlostí blesku
V životě snad každého petrolheada jednou nastane ta chvíle, kdy má pocit, že s rodinnými povinnostmi skončí veškerá sranda. Přitom nutnost koupě rodinného MPV ještě neznamená, že se musíte vzdát zábavy.
Jasně, pokud si na denní ježdění pořídíte něco jako naftový Citroën C4 Picasso nebo Fiat 500 L Living, pak to máte do jisté míry spočítané. Ale na světě existuje i spousta zajímavějších a řidičsky atraktivnějších MPVček.
Nevěříte? Trochu jsme zapátrali a vybrali MPV, se kterými se rozhodně nudit nebudete.
Mercedes-Benz R 63 AMG
Erkový mercedes vždycky platil po designové stránce za poněkud nechtěné dítě, nicméně svoje kvality měl. Uměl totiž odvézt až šest lidí v naprostém komfortu. To sice Viano umělo také, ale to byla přece jenom pořád dodávka.
Takže tohle auto hrálo na celkem racionální notu. Ne tak ale ostrá verze R 63 AMG. Ano, i z tohohle vziklo á-em-géčko! Klasický atmosférický osmiválec s parametry 510 koní a 620 Nm poháněl všechna čtyři kola a hlavně burácel na lesy.
Tohle je jedno z nejvíc cool MPVček, kterým můžete přijet pro děti před školu. A také jedno z nejvzácnějších. Podle různých pramenů se jich vyrobilo jen něco kolem 100 kusů! Tehdy to prostě nikdo nechtěl. Jaká škoda…
BMW 225i xDrive Active Tourer
Když poprvé přijelo BMW řady 2 s přídomkem Active Tourer a Gran Tourer, zarytí fanoušci mnichovské značky začali rituálně pálit vlajky.
Jistě, není BMW 2 jako BMW 2 a vysoké MPV se čtyřválcem, pohonem předních kol a poněkud neforemným designem bylo na hony vzdálené elegantnímu kupátku s řadovým šestiválcem a pohonem na zadek, ale ve výsledku to nebylo vůbec špatné auto.
V nejsilěnjší motorizaci 225i díky 231 koním a 350 Nm zvládlo stovku za 6,6 sekundy a maximálku 240 km/h! A protože jezdilo na platformě Mini, vlastně se docela dobře řídilo. Pokud chcete zábavné a prémiové MPV, tohle je navzdory nepříliš atraktivnímu vzhledu dobrá volba.
Opel Meriva OPC & Opel Zafira OPC
Nevíme, co si u Opelu vpravovali do žil za substance, když místo jednoho potrhlého MPVčka postavili hned dvě.
Jedním byla Meriva OPC s motorem 1.6 Turbo o výkonu 180 koní, větší Zafira pak dostala ještě silnější motor: dvoulitr s turbem dodával na přední kola úctyhodných 240 koní. To donedávna neměl ani takový Golf GTI.
Pořád je to poměrně velké a těžké auto, takže okruhovou hračku nečekejte, ale je pěkné mít pod pravou nohou k dispozici takové stádo koní.
Ať už zvolíte Merivu, Zafiru generace A, nebo B, s bodykitem, na velkých kolech a v klasické modré barvě vypadají skvěle.
Volkswagen Caravelle 2.8 VR6
Dneska je v módě označovat i Multivana jako MPVčko, ostatně nejnovější generace T7 opravdu jezdí spíš jako osobák. Takže nic proti ničemu.
Nás ale víc zajímá generace T4, která byla ještě pravověrnou dodávkou. O to šílenější byl nápad vměstnat do ní legendární motor 2.8 VR6, který byste čekali spíš pod kapotou Corrada.
Podívejte se na srovnávací test Volkswagenů Multivan T7
Tady měl výkon 140 koní, což není na velkou rodinnou krabici nic moc. Plusy? Krásný zvuk. Mínusy? Spotřeba, spotřeba a ještě jednou spotřeba.
A taky je to už celkem vzácnost. Zkuste hledat také novější generaci T5 s motorem 3.2 VR6. Ten už měl pořádnějších 235 koní.
Toyota Previa S/C
Tohle japonské MPV vypadá jako spousta dalších aut téhle éry. Vejcovitý design jasně odkazuje na počátek 90. let, kdy tohle auto vzniklo, a dost možná také v záplavě svých amerických konkurentů, proti nimž bylo stavěno především, trochu zapadne.
To nejzajímavější se ale ukrývá uvnitř, resp. pod podlahou. Někoho totiž napadlo, že by bylo dobré umístit motor ne pod přední kapotu, jak velí logika, ale doprostřed pod podlahu.
MPV si totiž koupíte hlavně kvůli vnitřnímu prostoru, který motor uvnitř kabiny pod podlahou logicky ubírá, zadruhé pak jen stěží doceníte dokonalé vyvážení podovzku a pohon zadních kol u rodinného dostavníku. Leč stejně tohle auto vzniklo. A nebylo vůbec špatné. Dokonce existovala verze s dvoulitrovým čtyřválcem s kompresorem, která dávala slušných 158 koní.
Ford S-Max 2.5T
Na začátku milénia vznikl jeden z nejzajímavějších ostrých hatchbacků všech dob netradičním spojením dvou značek: Fordu a Volva.
Ford Focus ST dostal do vínku ikonické podvozkové kvality modrého oválu a mýtický 2,5litorvý pětiválec s turbem o výkonu 225 koní od švédské značky.
No a pak někoho napadlo strčit tenhle motor kromě Mondea také do S-Maxu! Nejezdilo to vůbec špatně, ale také to pěkně zřalo. Ale panečku, ten zvuk! Tohle je jasně nejlépe znějící MPV všech dob.
Nissan Quest 3.5 V6
Quest v záplavě amerických MPV snadno zapadne, ale měli byste mu dát aspoň šanci. Proč? Protože má zajímavý motor.
Vidlicový šestiválec má sice kdejaký americký minivan a o osmiválce také není nouze, když sáhnete po větších dodávkách, ale tady je zajímavý jeho původ.
Stejný motor 3.5 V6 totiž pohání také Nissan 350Z. Tady má sice nižší výkon 260 koní a místo šestistupňového manuálu nechtěný, zato však celkem povedený variátor, ale stejně je to hrozně cool!
Mercedes-Benz Viano V6 CDI 3.0
Viano s naftovým šestiválcem je naprostá klasika! Tohle je přesně ta luxusní dodávka, po které všichni touží.
A proto také pořád stojí celkem nekřesťanské peníze, ačkoliv už je to taky pěkně letité auto. Nicméně takovou kombinaci luxusu, komfortu, výkonu, sametové jemnosti šestiválce a úspornosti turbodieselu nikde jinde neseženete.
Nástupce už přišel o legendrání naftový motor 3.0 V6, vrcholná motorizace V 300 d ale stále platí za pořádnou raketu. S 240 koňmi dokáže upalovat až 215 km/h! Umíte si to představit v dodávce???