autoweb.cz > autosalon > Autosalon Detroit > Živě z Detroitu: Nissan Pathfinder
Živě z Detroitu: Nissan Pathfinder
Pokud se vám Nissan Pathfinder čtvrté generace líbí, možná máte problém. Jeho prodej v Evropě totiž v nejbližší době v plánu není. Auto se objeví na podzim letošního roku v USA, a co bude dál, nikdo netuší. Britský Autocar informuje, že zákazníci ve Spojeném království budou s hranatou třetí generací muset vystačit dokonce na neurčito, německé servery jsou zdrženlivější a Nissan mlčí.
Pathfinder vystavený v Detroitu je pouhým konceptem, který zatím nemá interiér. Práce na karoserii jsou však podle všeho hotové. Kompletní auto se představí někdy v létě a prodej v USA má začít v listopadu. Do té doby se dozvíme také kompletní technické specifikace. Zatím máme jen slib o 25 procent nižší spotřeby díky redukci hmotnosti a novému benzínovému šestiválci a bezstupňové převodovce (CVT). O dieselech se pochopitelně v současnosti nemluví.Nižší hmotnost nového Pathfinderu padá na hlavu návratu k samonosné karoserii. Návratu proto, že samonostná byla už druhá generace auta, třetí však opět vyrostla na žebřinovém rámu pickupu Navara. Právě žebřinový rám může být důvodem, proč Nissan v Evropě zůstane nějakou dobu věrný staršímu autu. Stroje na pružném rámu se lépe hodí do náročného terénu, jsou odolnější a jejich karoserie je snazší opravit po vážných poškozeních.
Zatímco v USA se Pathfinder prodává jako docela obyčejné auto, na evropský mainstream je přerostlý. Kdo potřebuje sedm sedadel, koupí si už tak velký Ford Galaxy. Pathfinder je tu okrajovou záležitostí, efektivním a neotřelým nástavcem na image, ale také relevantní možností, když přijde na pořízení off-roadu. Neboli v Evropě můžebýt žebřinový rám výhodou a vyšší hmotnost i spotřeba tu naopak hraje vzhledem k malému počtu prodaných aut minimální roli.
Nissan bude muset časem povolit, pokud nechce Pathfinder prodávat jako nákladní auto. donutí ho předpisy. Pak dostaneme velké moderní SUV se sedmi sedadly a snad i slušnou spotřebou. Doufejme, že se do té doby objeví v nabídce nějaký slušný diesel, nejlépe šestiválcový. Nissan slibuje, že Pathfinder utáhne nejvíc ze svých konkurentů, a to díky novému pohonu všech kol. I to je zajímavý argument.