Živě z Detroitu: Chevrolet Code 130R

Minicamaro s pohonem zadních kol zatím nedostalo ani interiér, ale uvézt má čtyři lidi. Pohání ho produkční čtyřválec o objemu 1,4 litru. Má turbo a 150 koní.

Kupé Toyota GT 86Subaru BRZ sklidila velký mediální úspěch a Chevrolet ví, co to znamená: je třeba vrhnout se za nimi. Koncept Code 130R je kupé klasicky amerických proporcí, ale netradičních rozměrů. Američané se brání použití slova retro, Code 130R je podle nich klasický muscle car, ale dokonale prostý nostalgie. Malou zadokolku pohání čtyřválec o objemu 1,4 litru s turbem a 150 koni.

Nic o platformě Code 130R zatím Chevrolet neřekl, ale pravděpodobně jde o techniku nového Cadillaku ATS, představeného o pár stánků dál. Pohonná jednotka pochází z ostré verze amerického modelu Sonic, který je příbuzný s naším Aveem. Další technické detaily neznáme, jde jen o koncept. Vzhledem k hmotnosti ATS by však váha kupé měla být hluboko pod tunou a půl.Důležitou informací do budoucna je počet sedadel Code 130R. Auto má čtyři a Chevrolet dává hlasitě najevo, že stejně jich musí dostat každý dostupný model. Zákazníci chtějí kromě zábavy také místo pro přátele.

Technické specifikace jinak nejsou kompletní ze stejného důvodu, z jakého auto nemá žádný interiér: jde jen o koncept. Code 130R stojí na stánku vedle modelu Tru 140S (stejný motor, platforma Cruze, předokolka) jako jeden z návrhů budoucího sportovního Chevroletu. Jestliže Tru 140S je pokusem o italskou eleganci, Code 130R se vydává mnohem tradičnějším směrem.

Absence kabin má vlastně ještě jeden důvod, výrobce se bude ptát zákazníků, jak by vlastně kabiny měly vypadat. Obě auta se ukáží s interiéry na příštích autosalonech. Pokud by to Code 130R či Tru 140S dotáhly do sériové produkce, měly by stát kolem dvaceti tisíc dolarů, v přepočtu jen lehce přes čtyři sta tisíc korun.

10.1.2012 5:30| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist