Živě z Detroitu: Cadillac ATS

NOVÉ FOTKY Řada 3 má konečně pořádnou konkurenci z Ameriky. Cadillac představil v Detroitu novou zadokolku vyvíjenou i pro evropany. A slíbil také diesel.

Upraveno 10. 1. 2012 v 18:50 Konečně dorazily živé fotky ATS z Detroitu, text článku zůstal stejný.

Evropské operace General Motors byly dosud do značné míry neúspěšné, když došlo na import zboží z USA. Opel i Daewoo tu byly zavedené a vedou si v mezích možností slušně, ale značky jako Cadillac zůstávaly dosud na samém okraji zájmu. Americký Chevrolet prorazil díky evropsky střiženému modelu Cruze, Cadillac chystá to samé s novou zadokolkou ATS. Ta na americký trh vyrazí letos v létě, termín pro Evropu zatím neznáme ani přibližně.Nástupce tragicky neúspěšného BLSSaabu 9-3 s jinou karoserií – má zcela novou platformu, vyvíjenou od počátku tak, aby se auto mohlo beze strachu postavit BMW řady 3Mercedesu třídy C. Auto má být stejně schopné jako nejlepší evropská konkurence. Cadillac tentokrát přemýšlí realisticky a nečeká velké věci, ATS má navzdory zjevnému prodejnímu potenciálu významnou roli jako ukázka síly.

„Pokud nás mají brát vážně jako globálního výrobce luxusních aut, musíme mít konkurenceschopné zastoupení na všech velkých kolbištích,“ řekl k novému autu šéf marketingu značky Don Butler. „V Evropě nikdy nedosáhneme velkých objemů, ale potřebujeme kompletní zastoupení.“Butler také dodal, že pod kapotou ATS se ještě před faceliftem současného BMW řady 3 (cca 2015) objeví naftový motor. Do Evropy však auto vyrazí dřív, nějakou dobu tedy bude odkázané jen na benzínové motory. Cadillac zařadí do nabídky celkem tři: almosférický čtyřválec (2,5 l, 200 k, 255 Nm), čtyřválec s turbem (2,0 l, 270 k, 350 Nm) a atmosférický šestiválec (3,6 l, 320 k, 360 Nm).

Turbomotor má být zcela nový, což bohužel může znamenat cokoli. O známý dvoulitrový Ecotec, který poháněl už Opel GT, by však jít nemělo. Víc nevíme. Dvouapůllitr je také nový, ale v Evropě se ho pravděpodobně nedočkáme. Konečně šestiválec s přímým vstřikováním pohání už řadu let CTS. Motory budou k dispozici s manuálními i automatickými převodovkami o šesti stupních a v nabídce se objeví také pohon všech kol.Jak už bylo řečeno, nová je rovněž platforma malého sedanu ATS. Auto má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu. Cadillac slibuje hmotnost pod 1542 kilogramů (3400 liber), ale nepíše, pro kterou verzi to platí. Snižování hmotnosti věnovali Američané značnou péči, stejně jako jejímu rozdělení mezi nápravy, zadní nese celých 49 procent auta. V nabídce se objeví i příplatkové prvky jako brzdy Brembo a samosvorný diferenciál.

10.1.2012 6:30| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist