autoweb.cz > autosalon > Autosalon Detroit > Živě z Detroitu: Bentley Continental GT V8
Živě z Detroitu: Bentley Continental GT V8
Přestože jsme vlastně zvyklí, je stále nezvyklé vidět fotky s nejnovějším modelem Bentley, za nímž se na zdi skví nápis „úspornější o 40 %“. Nelze však popřít, že pod šestilitrovým dvanáctiválcem je v nabídce Bentley Continental spousta místa pro celý zájezd úspornějších motorů. Nový čtyřlitrový osmiválec má navíc pět stovek koní, takže stěžovat bychom si neměli.
Osmiválcový Continental GT se nejprve představí formou speciální edice modelů s tmavou mřížkou chladiče a unikátními doplňky. Až se stylizované výfuky a červené znáčky okoukají, stane se z přeplňovaného osmiválce o objemu čtyř litrů prostě základní motor v nabídce.
Ani nejlevnější continental nebude pomalý. Stovky dosáhne do pěti sekund a nejvyšší rychlost se přiblíží na dohled třem stovkám kilometrů v hodině. Přiblíží, ale zřejmě jich nedosáhne: Conti GT V8 ujede za hodinu nejvýš 290 kilometrů.Spotřebu nám lidé od Bentley zatím neprozradili a neřekli ani, kolik biolihu auto dokáže strávit – především zda mu neublíží ostré pití s 85 procenty etanolu (E85), případně ještě silnější koktejly. Víme však, že osmiválcový Continental ujede na jednu nádrž benzínu „přes 800 kilometrů“. Na palubě si auto veze devadesát litrů paliva, spotřeba tedy bude pod 11,25 litru na sto. Continental GT s dvanáctiválcem žere podle evropských norem 16,5 litru.
Značná úspora paliva nepřijde za cenu přehnaně kompromisních výkonů. Osmiválec totiž šetří především při částečné zátěži, kdy odpojí čtyři válce. Při plném zátahu pošle všem kolům auta dohromady až 507 koňských sil v šesti tisících otáčkách za minutu a 660 newtonmetrů kdekoli mezi 1700 a pěti tisíci otáčkami. To je jen o 68 koní a 40 newtonmetrů méně než má dvanáctiválec. Ten přitom zrychluje na stovku za 4,6 sekundy, osmiválec tedy nebude o víc než třetinku sekundy pomalejší. Nejvyšší rychlost původního modelu ovšem vysoko překoná třístovku, což o sobě nové auto říct nemůže.Nový motor Bentley má blízko k osmiválci, který Audi chystá pro modely S6, S7 a S8 (a pravděpodobně i pro verze RS). Naladění motorů britské značky je však unikátní a výrobce slibuje také „nezaměnitelný řev“. Pečlivě se pracovalo na odezvě, takže jednotka by navzdory vysokému litrovému výkonu měla reagovat velmi rychle.