autoweb.cz > autosalon > Autosalon Detroit > Živě z Detroitu: Audi Q3 Vail
Živě z Detroitu: Audi Q3 Vail
Pro evropského zákazníka vlastně Audi Q3 Vail není příliš zajímavé. Němci studii postavili, aby připravili američany na nástup svého malého modelu, který se v USA objeví už letos. Jsou Američané zralí na trochu zmenšování? Audi doufá, že ano. Aby zástupy lidí v Detroitu nevyděsili, namontovali v Ingolstadru pod kapotou konceptu Vail motor, který bude Američanům povědomý: Pětiválec o objemu 2,5 litru. A protože u Audi nejsou troškaři, použili verzi z TT RS.
Q3 Vail je také o kousek vyšší (30 mm) a širší (40 mm) než jeho produkční příbuzní. Má také dvacetipalcová kola a odvážné oplastování všude možně – u Audi se snažili auto nafouknout všemi způsoby. Vail je druhé největší lyžařské středisko v Severní americe a největší v USA, je tedy jasné, kde čerpali designéři inspiraci. Auto má například vyhřívanou podlahu kufru, aby promrzlé lyžaře nestudila pozadí při přezouvání po náročném dni (z tiskové zprávy).Motor pod kapotou studie je velmi zajímavý z jednoduchého důvodu: už nějakou dobu víme, že Audi plánuje Q3 RS s motorem 2.5 TFSI. Výrobce postavil i několik prototypů, s naměřenými čísly se však nikde nechlubil. Výkon 314 koní a točivý moment čtyři sta newtonmetrů samozřejmě nepřakvapí. Šokem není ani použití sedmistupňové dvouspojkové převodovky S-Tronic.
Audi Q3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Díky Q3 Vail víme, že by ostré malé SUV mohlo zrychlovat na stovku asi za pět a půl sekundy. A jde skutečně o stovku – fakt, že Audi na americkém autosalonu udává zrychlení 0-100 a nikoli 0-96 (tedy 60 mph), také o něčem vypovídá. Hodnoty jsou měřené na evropském autě v Evropě. Tedy na prototypu Q3 RS. Nejvyšší rychlost by byla samozřejmě omezená 250 kilometry v hodině, na 262 kilometrů konceptu Vail se netěšte.