Zil-130 vs. německé sporťáky: Neuvěříte, jaká auta potupí obstarožní sovětský náklaďák

Když se vedle sebe na startovní čáře čtvrtmíle postaví BMW M2, Porsche Cayman a starý Ruský náklaďák ZIL-130, rozhodně nečekáte potupu německých vozů. I když v tomhle případě nelze Němce považovat za poražené úplně.
titulka-38-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Foto: Youtube.com

Ruský nákladní vůz poprvé sjel z výrobní linky v roce 1964 a po třicet, které ve výrobě vydržel se toho na něm moc nezměnilo. Šestilitrový vidlicový osmiválec byl výkonově spíše podladěn, díky čemuž proslul vůz svou spolehlivostí. Zároveň byl relativně jednoduše opravitelný. Měl prostě všechny vlastnosti náležící správnému nákladnímu vozu. Rychlost je však to poslední slovo, které by vás v souvislosti s ruským ZIL-130 napadlo.

Jenže jestli jsou občané Ruska něčím proslulí (vyjma přehnaného patriotismu a rovněž přehnaného pití vodky), jsou to tendence k opravdu šíleným nápadům. Když se tedy podařilo při jedné vyjížďce terénem několikrát poslat přes boudu BMW X5 M, pánové z AcademyG přišli s nápadem využít přeživší motor a převodovku právě ve starém Zilu. Motor se rovněž dočkal trochy péče, po které údajně produkuje 700 koní. Mnohé části na voze byly vyměněny za lehčí, a hlavně byl vůz podle všeho výrazně zkrácen ve středové části.

A výsledek? Ruské nákladní monstrum s nepříliš aerodynamickou korbou v závodu na čtvrtmíli zcela suverénně válcuje BMW M2 a s drobným náskokem poráží dokonce i Porsche Cayman. Opakovaně. Existuje snad lepší důkaz toho, že s dostatkem hrubé síly je možné téměř vše?

30.10.2018 2:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: carthrottle.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist