autoweb.cz > Ferrari > Žhavé novinky o Ferrari 458 Italia
Žhavé novinky o Ferrari 458 Italia
Nedávno jsme psali o sérii záhadných požárů, které stravují nejnovější supersporty z Itálie. Hned deset z 1248 vyrobených Ferrari 458 už lehlo plamenem, a to je za pouhých pár měsíců dost i na slavné koně z Maranella. Ferrari po rychlém vyšetřování odhalilo příčinu vznětlivosti svých vozů a svolává majetele do servisů.Na vině je tepelný štít, který chrání zadní podběhy před rozžhaveným kovem výfuků. „Pokud se výfuk zahřeje a teplota vzduchu je dostatečně vysoká, povolí lepidlo, které drží na místě tepelný štít. Ten se pak může hýbat a v extrémním případě odkryje plochu potřenou lepidlem. Z ní se pak odpařují hořlavé látky,“ vysvětluje tiskový mluvčí Ferrari. „K pohybům dochází jen při velmi ostré jízdě a postiženo bylo pouze několik vozů.“
Řešení problému je snadné. Technici v servisu odstraní lepidlo a starý tepelný štít nahradí novým. Ten bude připevněný pouze nýty. Kromě 1248 vozů na silnicích musí Ferrari upravit také nespecifikovaný počet rozpracovaných strojů na výrobní lince. Zákazníkům, kterým vznikla vinou konstrukční chyby škoda, Ferrari dodá zdarma nová auta.Podle Italů média problém zveličila a neinformovala o něm správně. Navíc přišel v nejméně vhodnou dobu. Pravdou je, že z deseti hořících italií jen tři chytily samy. Jedna další lehla popelem ve skladu na londýnském letišti Heathrow z neznámých důvodů a celých šest aut vzplálo po různě závažných nehodách.
Pravdou ovšem je, že počty zničených kupé 458 rostou závratnou rychlostí. Kromě deseti ohořelých aut najdete na internetu celou řadu „jen“ nabouraných italií. Novináři bez rozdílu auto chválí, ale na majitele je ostrá povaha 458 i jejích 570 koňských sil nezřídka příliš. Dva vozy skončily v servisu i u nás. Jeden havaroval v červnu na mokrém brněnském okruhu, druhý nedávno skočil při předjíždění do příkopu nedalko Pardubic.
autoweb.cz