ZF má jako první devět rychlostí

První devítirychlostní automat na světě je určen předokolkám s motorem napříč. ZF slibuje o 16 procent nižší spotřebu při točivém momentu až 480 Nm.

Je to jen pár let, co Mercedes odstartoval nové závody ve zbrojení, když vylepšil svůj šestistupňový automat převodem navíc. Chytila se především německá konkurence, ať už mluvíme o sedmistupňových DSG, nebo o stupeň lepších automatech ZF. Právě posledně jmenovaná firma však zašla ještě o stupeň dál. Svůj nový produkt prezentuje jako hotovou věc, ale o časovém harmonogramu sériové produkce zatím nemluví.

Němci od ZF Fridrichshafen AG v lednu slíbili představit devítirychlostní automat pro vozy s motorem napříč a pohonem přdních kol. Nyní je jejich převodovka na světě a čistě teoreticky umí velké věci. Zda je dokáže předvést v praxi zatím nezjistíme, ZF teprve shání zákazníky. Slibuje jim velmi flexibilní techniku, která bez problémů zvládne pohon všech kol, stop-start i velké hybridy. Převodovka vydrží až 480 newtonmetrů točivého momentu.

Skříň nazvaná 9HP podle ZF ušetří asi šestnáct procent paliva ve srovnání se současnými automaty. Většina úspory samozřejmě pramení z výhodnějšího zpřevodování – podle tiskové zprávy dnes auta se šestistupňovými automaty točí v rychlostech, které jsou pro ně optimální z hlediska spotřeby, asi 2600 otáček za minutu. S 9HP se budou převalovat jen 1900 krát za minutu.

autoweb.cz

10.6.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist