autoweb.cz > zábava > Ženy méně bourají a jezdí bezpečněji. Jsou ale lepší v řízení než muži?
Ženy méně bourají a jezdí bezpečněji. Jsou ale lepší v řízení než muži?
Realita, pokud se podíváme na srovnání můžu a žen v řidičských rolích, je od představy většiny mužské populace odlišná. Nejde o dlouhodobé statistické průzkumy, nicméně pokud se podíváme do odborné veřejnosti, dohledáme renomované psychology, údaje pojišťoven, policejní data a zkušenosti provozovatelů řidičských kurzů.
Křehké pohlaví méně riskuje
Tak tedy, ženy v první řadě méně riskují než muži, a má to co do činění s mateřským pudem a tak. Je pravda, že asi jen těžko někdy potkáme dámu, které veze v autosedačce své batole a snaží se v zatáčce utrhnout zadní kola a jet bokem.
Ženy méně bourají a to je fakt, který nelze zpochybnit. Mluvíme o těžkých nehodách a ne o ťukancích na parkovištích – ženy jsou obecně méně zručné při parkování, nicméně pokud se podíváme na nehody, při kterých umírali lidé a škody byly počítány na stovky tisíc korun, viníkem byl ve většině případů muž.
Jsou lepší v autoškole
Řidičky se snadněji a lépe učí. Další rána pro pány tvorstva? Bohužel je to tak. Když jdou muž a žena do autoškoly, řidičského kurzu, školy defenzivní jízdy, a tak dále, je to podle zkušeností instruktorů dáma, které se zdokonaluje rychleji. Prý za to může ženská vloha pro preciznost, v neprospěch mužů hraje svéhlavost a paličatost, odpor k autoritám, naučené zlozvyky a nechuť je odbourat, pocit větších znalostí a zkušeností než má sám školitel.
Vábení je doménou mužů
Ať zvedne ruku ten, který někdy viděl ženu v autě, jak se snaží prošlapováním plynového pedálu, troubením, blikáním, potažmo pokusy o driftování a jiné speciální řidičské techniky zaujmout opačné pohlaví? A kdo při podobné činnosti zahlédl muže? Tak vidíte… Jde o boj o postavení v tlupě. Silnější a rychlejší zvítězí a přežije, tohle mají muži už dlouhá tisíciletí zakódováno v DNA a mluvit o přenosu těchto historických fenoménu do prostředí automobilismu by bylo nošením dříví do lesa.
Člověk nemusí být zrovna dálniční pirát, aby se nechal vyprovokovat k honičce nebo sprintu na semaforech, máme to hluboko v sobě. Je to v nás. Tedy, přesněji v mužích, na ženu může druhý účastník provozu troubit, ukazovat či gestikulovat a je téměř stoprocentní jistota, že ona neprovede manévr typu myška, nepošle své auto sebevražedně před jiné a nešlápne na brzdu.
Komentáře k zákonům
Krátké zamyšlení nad rozdílem žen a můžu za volantem přináší jednoduchý závěr – jakkoli jsou muži za volanty aut rychlejší, technicky zdatnější, rozhodnější a dominantnější, jsou to ženy, kdo statistickým pohledem na věc jezdí opatrně, rozvážně a bezpečně.