autoweb.cz > autosalon > Ženeva 2011: Rinspeed BamBoo
Ženeva 2011: Rinspeed BamBoo
Šílená Porsche, bláznivé lotusy a ještě vyšinutější vlastní konstrukce vozí každoročně do Ženevy Rinspeed. Jestli švýcarský úpravce něco umí, tak roztáhnout koutky k úsměvu. Ačkoli společnost Franka Rinderknechta žije především z tuningu vozů Porsche, třetího března příštího roku opět nezklame. Studie BamBoo není rychlá, ale úsměvná jistě ano.
Rinspeed BamBoo není v zásadě ničím jiným než přerostlým golfovým vozíkem. Trochu připomíná Citroën Méhari, který se už dvaadvacet let nevyrábí. Jako by vypadl ze Saint Tropez sedmdesátých let. V tom smyslu je BamBoo silně retro, jednoduchost se však vrací do módy.Auto má stahovací střechu, a jak napovídá jméno, jeho interiér je z velké části bambusový. Na palubě najdou místo čtyři lidé. Přinejmenším jeden z nich využije také skládací elektrické kolo, které si BamBoo veze s sebou z výroby. Elektřina pohání také kola auta, ačkoli přesný výkon neznáme. U Rinspeedu však na rovinu přiznávají, že o rychlosti jejich poslední výtvor není.
V řadě každoročních ženevských kreací je BamBoo už několikátým lehkým a jednoduchým autem Rinspeedu. Lidé Franka Rinderknechta správně odhadli vkus zákazníků, jejich posledním těžším autem byl ZaZen z roku 2006. Studie eXasis z dalšího autosalonu už vážila pouhých 750 kilogramů, letošní UC bylo miniautem do města a ani jeden ze strojů z let 2008 a 2009 nebyl ani velký ani neuvěřitelně rychlý.
autoweb.cz