autoweb.cz > Abarth > abarth 500 > Zender Abarth 500 Corsa Stradale: karbonové retro
Zender Abarth 500 Corsa Stradale: karbonové retro
Fiat 500, malé retro autíčko, kterému se podařilo navázat na úspěch legendární pětistovky z minulého století asi netřeba představovat. To stejné platí na adresu továrního úpravce Abarth, který malé nákupní tašce vnukne sportovního ducha.
Co když ale z původní, už tak dost potentní, přeplňované čtrnáctistovky necháte jen blok a pár dalších drobností a zbytek nahradíte těmi nejlepšími díly? Takovou otázku si pravděpodobně položila italská pobočka německého úpravce Zender a tuhle bílou krabičku přetvořili v opravdu svalnatý sporťák.
Považte sami, v motoru pracují jiné písty i klikový hřídel, je tady větší turbodmychadlo a výsledkem hromady úprav je monstrózní výkon 240 koní při 5200 ot./min a točivý moment 335 Nm při 3650 ot./min. Hnací síla potom směřuje přes manuální převodovku na osmnáctipalcová kola obutá do tenkých slupiček o rozměru 215/35 ZR 18 od Pirelli.
Když pořádně zatlačíte plynový pedál do koberečku, umí malý Fiat zdolat stovku za 6,5 sekundy, zatímco dvoustovka se na tachometru objeví po 24,7 sekundách od startu. Maximální rychlost leží jen o kousek dál, na hranici 232 km/h.
Aby byla váha auta co možná nejnižší, jsou panely karoserie vyrobeny z karbonu. O kolik se změnila hmotnost auta se úpravce nezmiňuje, dodává však, že všechny průduchy jsou funkční a starají se o přívod vzduchu k předním a zadním brzdám. Proudění vzduchu dále v zadní části usměrňuje difuzor, kterému vévodí dvojice koncovek výfuku.
V novém hávu se ukazuje i interiér, který je vyveden v černo-oranžové kombinaci s kontrastním prošíváním, přičemž uvnitř nechybí ani sportovní sedadla vlastní výroby nebo pedály z nerezové oceli. Navzdory preciznímu provedení ale pravděpodobně všechno skončí jen u této studie, výroba, a to ani malosériová, se prý neplánuje.