Zelený supersport od BMW a další vozy Projekt i

Nejmenovaný představitel automobilky BMW prozradil velmi důležité informace o připravovaném ekologickém supersportu a také o nových vozech z divize Projekt i.

Ekologický supersport

Okolo supersportu značky BMW se poslední dobou točí hodně spekulací. Nejprve se výrobce nechal slyšet, že koncept M1 Homage míří do sériové výroby. BMW pak ale své plány přehodnotilo a pustilo projekt k ledu spolu s odlehčenou M3 CSL a luxusním sedanem BMW řady 8.

Nyní to však vypadá, že se supersport vycházející ze studie M1 Homage nakonec do výroby dostane, i když se nebude jednat o supersport v pravém slova smyslu. BMW chce totiž koncept M1 prezentovat jako ekologický sporťák, který bude odevzdávat výkony srovnatelné s Audi R8 při spotřebě a emisích běžného BMW řady 5.

Zdroj z BMW uvedl, že „cílem je postavit auto, které stanoví nové standardy emisí pro sportovní vozy a to vše s použitím nám dobře známých technologií“. Z toho se dá usoudit, že automobil bude čerpat z dosavadních znalostí a programu Efficient Dynamics. BMW zřejmě nasadí zásadní odtučňovací kůru a také nové technologie jako je vypínání válců, aktivní aerodynamika či kompaktní hybridní pohon pravděpodobně vycházející ze systému KERS, který BMW vyvíjí pro Formuli 1.

Nejmenovaný informátor rovněž prozradil, že zatím není rozhodnuto o pohonné jednotce. V úvahu prý ale připadá řadový šestiválec 3,0 l se sekvenčním přeplňováním, pro který je většina vysoce postavených mužů automobilky a také nový dvakrát přeplňovaný osmiválec, který se má ukázat v novém BMW M5. Je prý možné, že se nakonec dočkáme obou těchto variant.

S šestiválcem by měl supersport dosahovat výkonu kolem 350 koní, což by mělo na lehké auto stačit. Díky konceptu Efficient Dynamics by však měl mít spotřebu pod 10 l/100 km a nízké emise. Pokoření této magické hranice bude se šestiválcem mnohem jednodušší.

Ačkoli se myšlenka zeleného supersportu několika členům vedení nezamlouvá, je to jediná cesta, jak udržet koncept M1 Homage při životě. Rada automobilky totiž prohlásila, že jiná než ekologicky šetrná vozidla v současné době „zelenou“ nedostanou.

Další auta divize „Projekt i“

Elektromobil Mini E nastínil cestu, jakou se budou ubírat superekologická vozidla vyvíjená pod jménem Projekt i. Zatímco koncept Efficient Dynamics se snaží redukovat emise automobilů se spalujícími motory, aniž by utrpěla jejich přitažlivost pro řidiče, divize Projekt i má na starosti stavbu aut bez spalovacích motorů a hledání cest, jak snížit nejen emise aut BMW, ale rovněž celé továrny.

Nyní jsou vozy Mini E v rukou vybraných majitelů, jež posílají automobilce informace o jejich provozních vlastnostech. BMW chce tak snáze zjistit, jak s elektromobilem jezdí běžný uživatel. Znalosti získané z provozu elektrických Mini pomohou při vývoji městského miniauta, jež chce BMW představit do roku 2015.

Má se jednat o elektromobil bez pomocného spalovacího motoru, který bude podobné velikosti jako kolínská trojka C1/107/Aygo. Neví se ale, zda ponese logo BMW nebo zda bude oživena značka Isetta, jak se mnozí domnívají.

Moudřejší budeme po roce 2010, kdy chce BMW oficiálně představit koncept zeleného supersportu a vizi nového miniauta.

autoweb.cz

25.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist