autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen plánuje další deriváty Golfu GTI
Volkswagen plánuje další deriváty Golfu GTI
Včera jsme zde měli špionážní fotografie faceliftovaného Golfu Plus a psali jsme, že ačkoliv se v zákulisí hovoří o verzi GTI Plus, výroba praktičtějšího Golfu Plus GTI je spíš nepravděpodobná. Jenže ono to nakonec bude jinak. Sice jsme zaslechli označení „plus“, ale to v interní hantýrce Volkswagenu v případě Golfu GTI nemá znamenat praktickou verzi, ale model se zvýšeným výkonem. Vedle toho Volkswagen připravuje i dieselový Golf GTD, ale to není všechno. Prý se pracuje i na Golfu „R42“, který by měl dostat pětiválec z dokončovaného Audi TT-RS.
Volkswagen Golf GTD bude poháněn motorem 2.0 TDI se vstřikováním common-rail, který dostala i Škoda Octavia RS 2.0 TDI. Motor by měl mít výkon 170 koní a točivý moment 350 Nm, ale možné je i další zvýšení. Očekávají se o něco horší výsledky akcelerace a maximální rychlosti oproti benzínovému bráškovi, což ale vyváží nižší spotřeba paliva a vypouštěné emise.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Za označením Golf GTI Plus se má skrývat výkonnější verze, která bude označena jako Golf GTI-R. Ta dostane stejný motor jako Audi S3, dvoulitr 2.0 TFSI s výkonem 272 koní, ale pravděpodobně pouze pohon předních kol a samosvorný diferenciál, aby Golf nesoupeřil s koncernovým Audi S3. Tím bude mít Volkswagen rovnocenného soupeře k Fordu Focus RS.
Nejdrsnější bude model Golf R42, který nahradí odcházející šestiválcový R32. Ten byl prý příliš těžkopádný a příliš drahý, fanoušci raději volili mnohem agilnější Golf GTI, který prý nebyl v reálném provozu o nic pomalejší. Podle posledních informací by měl Golf R42 dostat přeplňovaný pětiválec, který pohání už skoro hotové Audi TT-RS. Jeho výkon by měl přesáhnout 350 koní a točivý moment 420 Nm, odkud plyne i ono označení R42.
Golf R42 bude mít pohon všech kol, řádně odladěný podvozek a poněkud spartánský interiér, aby se hmotnost udržela co nejníže. Očekává se také limitovaný počet vyrobených kusů, ty by se měly začít prodávat až od listopadu 2009. Možné je i jeho nasazení ve značkovém okruhovém šampionátu, čímž by se prestiž modelu ještě zvýšila.
Golf GTI-R se silnějším dvoulitrem a dieselový Golf GTD jsou prakticky hotovou záležitostí, ale ostrá verze R42 ještě čeká na závěrečné schválení vedením automobilky.
autoweb.cz