Toyota má v Británii zakázanou reklamu na Prius

Spot velebící ekologické vlastnosti Priusu musel být stažen z vysílání.

Britská reklamní asociace ASA zakázala tamnímu zastoupení Toyoty vysílat televizní spot, který označila za „zavádějící.“ Tuto informaci bychom nechali bez povšimnutí, kdyby ovšem nebyla symptomatická pro způsob, jakým je ve Velké Británii nahlíženo na hybridní auta, která tamní veřejnost stále více vnímá jako univerzální spásu planety.

Spot z dílen mezinárodní agentury Saatchi & Saatchi říká: „Co kdyby všechna auta byla jako Prius? Ten díky technologii Hybrid Synergy Drive vytvoří za rok až o tunu méně CO2.“ Na obrazovce se zároveň objevuje text následujícího znění: „O jednu tunu CO2 méně než ekvivalentní rodinný vůz s naftovým motorem. Průměr je vypočten na 20 000 ujetých kilometrů ročně. Emise Toyoty Prius: 104 g CO2 na km.“

Toyota přitom dodala asociaci tabulky, které srovnávají Prius s první generací tohoto modelu a s vozem Toyota Allion 2.0, což je japonské auto střední třídy. Automobilka prý také porovnávala Prius se všemi auty registrovanými v roce 2005, jejichž průměrné emise CO2 činily 172 g/km. Čtete správně, o nějakém srovnání výhradně s dieselovými modely není nikde ani slovo. Dvacet tisíc kilometrů ročně navíc průměrně najedou auta v Americe, v Británii je to prý jen třináct tisíc.

Přitom již v květnu ASA zakázala Toyotě tištěnou reklamu na hybridní Lexus RX 400h.

Zatímco hybridní automobily nesporně představují jednu z cest, jak snížit spotřebu fosilních paliv v osobní přepravě, ve Velké Británii jim bývá připisován až zázračný význam. Například Toyota Prius je osvobozena od poplatků za vjezd do centra Londýna, ale na Volkswagen Polo Bluemotion, jehož emise jsou ještě nižší, se žádná taková výjimka nevztahuje.

autoweb.cz dle časopisu Autocar

6.6.2007 2:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist