autoweb.cz > Škoda > Škoda Yeti: co o ní možná nevíte
Škoda Yeti: co o ní možná nevíte
Škoda Yeti rozhodně upoutala pozornost. Nejen, že se po dlouhé době jedná o osobité auto s logem okřídleného šípu, ale je to také vůbec první SUV, které kdy opustilo brány mladoboleslavské automobilky.
Ředitel vývoje Eckhard Scholtz poodhaluje detaily o novém modelu a vysvětluje, proč se nakonec auto vyrábí a jak na něm chytře automobilka ušetřila.
Škoda Yeti I fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Pokud to zjednodušíme, Škoda Yeti je vlastně jen přizvednutá Octavia s přepracovaným systémem pohonu 4×4. Nejedná se tedy o platformu VW Tiguan či komponenty Roomesteru. Podle Scholtze by byla platforma Tiguanu nebo Audi Q5 příliš drahá, složitá, těžká a neumožňovala by postavit auto s menšími motory s nižší spotřebou a emisemi, o což Škodě šlo především.
Technika
Pohon 4×4 je evolucí systému Haldex z Octavie Scout. Navíc dostal nový protiprokluzový systém, který autu pomáhá ve zhoršených podmínkách. I díky větším nájezdovým úhlům a vyšší světlé výšce se Yeti dostane tam, kde by Octavia Scout zůstala viset.
Za podvozek z Octavie se ale Yeti stydět nemusí. Vpředu má sice obyčejné vzpěry McPherson, ale vzadu disponuje nezávislým víceprvkovým zavěšením. Na silnici by se tedy mohlo jednat o schopné auto. Zůstal i eletromechanický posilovač řízení.
Škoda Yeti představuje i pokrok v kvalitě interiéru. Jistě, některé spodní a prvnímu pohledu skryté povrchy jsou zhotoveny z levnějších materiálů, ale jinak se kvalitou zpracování přibližuje Superbu, čímž dosahuje standardů VW a Audi. Díky chytrému řešení interiéru se také podařilo získat až 1760 litrů úložného prostoru pro zavazadla.
Všechny tyto kroky pomohly Škodě ušetřit spoustu nákladů na vývoj a konstrukci. A právě díky tomu dostalo nakonec auto od vedení firmy zelenou.
Kam s ním?
Škoda Yeti není určena primárně pro českého zákazníka. Automobilka se s ním chce prosadit na celém evropském trhu. S tím má pomoci paleta nových moderních úsporných motorů. Mezi ně patří úplně nový čtyřválec 1.2 TSI, který má slušných 105 koní, a nový diesel 2.0 TDI se vstřikováním common-rail. Staré a nepřesvědčivé jednotky FSI a TDI PD se již odebraly do věčných lovišť, a Škoda tak naznačuje, že s nimi do budoucích modelů nepočítá. Motor 1.8 TSI již známe ze Superbu – jedná se o povedený agregát.
Zahajuje automobilka modelem Yeti novou éru, nebo se jen jedná o další konzumní stroj? Diskuse je tu od toho, abyste vyjádřili svůj názor. Tak do toho!
autoweb.cz