Saleen a Roush možná koupí Viper

Američtí úpravci mají zájem o značku Viper.

Chrysler má zřejmě finanční potíže, protože si prý nemůže dovolit dál udržovat značku Dodge Viper ve své nabídce. Její vývoj a náklady jsou neúnosné a nejsou vyváženy odpovídajícími maržemi z prodeje.

Chrysler ale nechce značku jen tak pohřbít, protože i přes minimální finanční přínos si získala srdce jak samotné automobilky, tak hlavně milionů fanoušků a obdivovatelů po celém světě. A tak nabízí k prodeji veškerou dokumentaci, stroje a zařízení tomu, kdo dokáže značku udržet při životě a bude schopen zajistit kvalitativní standard.

Úpravci Saleen a Roush jeví značný zájem a v současnosti probíhají jednání o prodeji obchodních práv. Chrysler chce prodej dokončit do roku 2011. Do té doby bude produkovat vozy pod vlastní režií.

Odborníci se domnívají, že prodej Viperu pomůže rozšířit jeho modelovou paletu a modernizovat auto jako celek. Viper si již rozsáhlé investice nemůže dovolit. Proto bychom se v budoucnu mohli dočkat i Viperu s osmiválcem nebo dokonce ještě slabší model.

Jen připomeneme, že Viper kdysi vznikl vlastně náhodou, když parta inženýrů namontovala na pár trubek masivní motor z náklaďáku, aby auto pokořilo rekord v soutěži 0-160-0. Zrodila se tak bestie na kolech, která ve svých prvopočátcích neuměla zatáčet ani brzdit, měla problémy s trakcí a dokázala zle pokousat každého, kdo příliš lehkomyslně přistupoval k plynovému pedálu. Jenže právě pro to si Viper našel tolik obdivovatelů a ti, kteří ho dokázali v nejtěžších podmínkách zkrotit, si vysloužili obdiv všech zasvěcených.

Doufejme, že i po prodeji značky se stále budeme mít na co těšit a že Viperu zůstane jeho drsňácký charakter.

autoweb.cz

16.9.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist