Před 10 lety: Řadový šestiválec z BMW M3 (E46) se loučí

Čas kvapí rychlým tempem. Pamatujete si, co se událo před 10 lety? Za tu dobu se vystřídají klidně tři generace automobilů. Připomeňte si, o čem se psalo před celou dekádou. V čem jsme se mýlili a co se naopak vyplnilo?
titulka-2-1100x618.jpg Zdroj: BMW

Nový rok nezačínáme zrovna radostnou zprávou, ale jednou to přijít muselo. Legendární a nadšenci opěvovaný řadový šestiválec s kódovým označením S54B32 se v příštích několika dnech přestane vyrábět.

Tento motor o objemu 3,2 l odevzdával zdravých 343 koní na zadní kola úžasného BMW M3 (E46) a také poháněl BMW Z4 M. Jakkoli mohl být tento motor dokonalý, několikrát dokonce získal prestižní ocenění Motor roku ve své kategorii, vývoj technologií jde neustále dopředu a tento agregát již v budoucích modelech BMW nemá své místo. Na vině jsou příliš přísné emisní limity a hlavně příliš vysoká hmotnost tohoto agregátu. Nové motory jsou mnohem lehčí.

Spekuluje se o nástupci a podle známých informací by žezlo měl převzít dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec z BMW 335i, který má dávat něco okolo 350 koní. Modelu M3 bude nadále sloužit čtyřlitrový osmiválec, ale dvakrát přeplňovaný agregát se s nejvyšší pravděpodobností usadí v novém BMW Z4 M.

3.1.2019 6:00| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist