Plátno patří minulosti

Zákazníci přestávají kupovat klasické kabriolety. Dávají totiž přednost autům, jejichž skládací střechy jsou vyrobeny ze skla či plechu.

Franouzská firma Heuliez, specializovaná na výrobu pevných skládacích střech, tvrdí, že auta typu CC (coupé-cabriolet) jsou populárnější než klasické kabriolety s plátěnou střechou.

Společnost odhaduje, že loni se po celém světě prodalo na tři sta tisíc vozů CC, ale jen asi 280 000 kabrioletů s plátěnou střechou. Šéf firmy Gerard Queveau věří, že v blízké budocnosti dosáhne trh kupé-kabrioletů hranice jednoho milionu prodaných kusů ročně.

Heuliez byl u toho, když Peugeot v roce 2001 představil model 206 CC, první z masově vyráběných kupé-kabrioletů. Dnes vyrábí střešní systémy pro Opel Tigra TwinTop a připravuje se na produkci Peugeotu 207 CC.

Žádná novina

Mnozí považují za vůbec první auto koncepce kupé-kabriolet Mercedes SLK, jehož skládací plechová střecha vzbudila v roce 1998 velké pozdvižení. Nápad je ve skutečnosti starý více než půl století. Svoji pevnou střechu uměl uložit do vlastního kufru už Ford Fairlane 500 Skyliner, vyráběný v letech 1957-1959.

autoweb.cz

16.7.2006 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist