Chrysler se možná spojí s GM

Chrysler hledá partnera a Renault/Nissan, se kterým vedl rozhovory, to určitě nebude. Obrací se tak na GM.

Co prodal Daimler zbytek podílu ve společnosti Chrysler vlastníkovi většiny akcií – finanční skupině Cerberus, automobilka Chrysler zahájila rozhovory ohledně spolupráce a možného sloučení s jinou firmou.

Prvním na řadě byl Renault/Nissan, se kterým Chrysler probíral možnosti spolupráce na vývoji motorů, platforem a marketingovou strategii pro případný společný prodej značek po celém světě. Rozhovory však byly Chryslerem přerušeny a podle prohlášení obou stran to nevypadá, že by byly někdy znovu obnoveny. Chrysler se prý obává přílišné japonsko-francouzské byrokracie, kterou jsou tyto automobilky známé. Renault a Nissan se zase bojí, že Chrysler nebude schopen dostát měřítek kvality.

Chrysler mezitím velmi překvapivě oslovil General Motors, svého odvěkého rivala. Kupodivu, GM se nijak jednáním nebrání a již byly domluveny termíny schůzek za účasti špiček obou automobilek a právních a finančních expertů.

Možná se zdá nerozumné začínat si něco s konkurencí, ale vzpomeňte na známou poučku, že nejlepší způsob, jak se zbavit konkurentů, je spojit se s nimi. Pro příklad nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na BMW a Mercedes-Benz, kteří spolupracují na vývoji hybridních systémů, platforem pro auta s předním náhonem a nyní možná bude Mercedes od BMW kupovat i motory.

Pokud se Chrysler a General Motors dohodnou, což se dozvíme za několik málo týdnů, nebude se jednat o pouhé sdílení komponent nebo platforem, ale rovnou o spojení dvou gigantů v jednu obrovskou společnost. Zdá se to možná velmi málo pravděpodobné, ale v historii se podobné neuvěřitelné scénáře (nejen v automobilovém průmyslu) již odehrály.

autoweb.cz

5.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist