autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Budou BMW konečně pořádně brzdit?
Budou BMW konečně pořádně brzdit?
Většina soudobých modelů BMW jsou vynikající – nebo alespoň velmi dobrá – auta, ať už se bavíme o stylovém 335i Coupé, silném 535d, ušlechtilém 320si nebo sofistikovaném 120d. Mají ale málo houževnaté brzdy, což je zvlášť nepříjemně znát u prestižních modelů z divize M.
Za volantem aut jako M6 nebo Z4 M Coupé si nelze nevšimnout, jak rychle se jejich skromné brzdiče unaví. Výměna kotoučů i třmenů je to první, co se svým E46 M3 udělal každý majitel s alespoň občasnými choutkami na závodní okruh. A určitě není náhoda, že BMW M5 Ring Taxi, které děsí návštěvníky slavné Nürburgring Nordschleife, jsou téměř sériová auta – až na brzdy.
Nyní se ovšem schyluje ke změně. Podle agentury Reuters BMW navázalo spolupráci s věhlasnou italskou firmou Brembo. V průběhu uplynulého čtvrtletí prý „některé sportovní modely“ BMW dostaly nové brzdy se šestipístkovými třmeny – je nasnadě, že jde o auta z divize M.
Během roku 2008 by měly následovat i další typy, brzdové systémy Brembo mají být údajně zařazeny také do příplatkových sportovních paketů.
Třmeny s nápisem Brembo najdete na většině nejobdivovanějších sportovních aut z celého světa, od Subaru Impreza WRX STi přes Mitsubishi Lancer Evo X či Nissan GT-R až po klenoty z dílen Ferrari a Maserati. Z vozů, které autoweb.cz v poslední době testoval, disponuje technikou Brembo třeba Nissan 350Z.
autoweb.cz