Již po osmé v této sezóně si může francouzský jezdec Sébastien Loeb vychutnat pocit vítězství v podniku Mistrovství světa automobilových soutěží. Celá soutěž byla pod jeho taktovkou a až na jedinou výjimku byl neustále ve vedení. O zmíněnou výjimku se přičinil jeho stájový kolega Francois Duval, který během víkendu zajížděl nečekaně výborné časy a tak málokdo dokázal uvěřit, když se v jednu chvíli ujal vedení. Svou perfektní jízdou připravil pro mnohé veliké překvapení v podobě druhého místa. Stejně jako se nemohl nikdo srovnávat s Citroëny, nebylo to možné ani s Peugeoty, jež se usadily na třetí a čtvrté pozici. Marcus Grönholm si svou pozici za francouzsko belgickým duem držel od začátku. Zato Markko Märtin ji uzmul až v pro mnoho jezdců osudné osmé rychlostní zkoušce, kterou na rozdíl od jiných zajel bez vážnějších problému. Od druhé půlky soutěže to začalo pořádně vřít na páté a šesté pozici. Nejdříve se na ni probojoval se soukromým Focusem fantasticky jedoucí Daniel Sola, jenže poté ho postihly technické problémy a boj o čtyři body do hodnocení jezdců i značek přenechal dvojici Kresta – Galli. V něm si od počátku vedl lépe český rodák Roman Kresta, ale v sedmnáctém měřeném úseku se před něj přeci jen jezdec Mitsubishi dostal a do cíle nakonec dojel před Romanem s náskokem 8,7s. Na sedmou a osmou pozici se v průběhu víkendu probojovali piloti Subaru Petter Solberg a Stéphane Sarrazin. Sarrazin musel doháněl především ztrátu, kterou získal při svém výletu mimo trať na RZ5. Solberg naopak najížděl minuty, které nabral během osmé ´erzety´ díky porouchané převodovce. Tu musel odjet pouze se třemi rychlostními stupni a to mělo výrazný dopad na celkový čas. Náladu si alespoň trochu spravil nejrychlejším časem na předposlední zkoušce. Z tria továrních jezdců české automobilky Škoda neviděl cílovou rampu ani jeden. Alex Bengue odstoupil po RZ3, během které poškodil při havárii vůz, Armin Schwarz doplatil na osmý úsek a pro Jana Kopeckého byla osudová šestnáctá ´erzeta´, při níž urazil levé zadní kolo. Štěpán Vojtěch, který se rozhodl startovat se soukromým Peugeotem 206 WRC se potýkal s četnými technickými problémy. I přes to se rozhodl, že dojede soutěž až do samého konce a ve finálním zúčtování mu náleží 27.místo.
Vojta Houska
-
Přestupky na STK a emisích nekončí. Čtvrtina kontrol je vadná, dvě stanice uzavřeny
-
Vrak Mercedesu 300 SL Gullwing se prodal za neuvěřitelných 218 milionů korun. Má to pádný důvod
-
Nové subkompaktní SUV Škoda Kylaq se odhaluje. Základní cena přesahuje 200 tisíc korun jen lehce
-
Citroën C2 VTS: Jak funguje kapesní raketa za jednu výplatu na Masarykově okruhu?
-
Nissan Qashqai se snaží vrátit mezi elitu. S novou tváří chce zaujmout designem i příznivou cenou
-
Tohle Ferrari Roma Spider má kompas na kapotě. Ukazuje možnosti individualizace
Vítězný double pro Citroën
Německá rely - 3. Etapa
Čtěte dále
-
-
Jak světelná reklama formuje městskou krajinu a lidskou mysl
Komerční prezentace
Škoda Octavia I a 8 jejích nejčastějších poruch
Komerční prezentace
Pneumatiky Sava: Kvalitní, a přitom levné pneu z koncernu…
Komerční prezentace
Výběr kvalitního havarijního pojištění krok za krokem
Komerční prezentace