autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Jiří Volf míří o ligu výš
Jiří Volf míří o ligu výš
Jiří Volf vybojoval v roce 2006 společně s navigátory Petrem Novákem a Františkem Rajnohou 4. místo v celkovém hodnocení MČR sprintrally a uspěl i na „evropské“ Barum rally. Brněnský jezdec by neměl chybět na tratích českých soutěží ani letos… Jiří Volf strávil sezonu 2006 za volantem vozu Mitsubishi Lancer osmé a deváté evoluce. Společně s Petrem Novákem se v úvodu sezony radoval ze druhého místa při Rally Vysočina s centrem v Okříškách a stejný úspěch zopakoval ve Vyškově, kde ovšem absentujícího Petra Nováka nahradil na horkém sedadle spolujezdce František Rajnoha. Brněnský jezdec si samozřejmě velice cení i desátého místo absolutně na zlínské Barum rally, započítávané do evropského šampionátu. Přes zmíněné úspěchy prožil Jirka Volf sezonu plnou vzestupů a pádů, kvůli kterým nakonec nedosáhl na stupně vítězů v celkovém hodnocení MČR sprintrally. Přesto čtvrté místo absolutně a třetí v hodnocení produkčních vozů patří k největším úspěchům Volfovy kariéry. „Loňská sezona byla zajímavá, i když ne vše dopadlo podle našich představ,“ ohlíží se Jiří Volf. „Bez pomoci mnohých by byla ale nerealizovatelná. Proto chci ještě jednou poděkovat především Petru Novákovi, Milanu Liškovi, Františku Rajnohovi, stejně jako našim hlavním reklamním partnerům, jmenovitě společnostem Heberger, Böttcher, Ambi Pur, dále pak firmám Čermák Transport, Mafra, Geberit, Midos, Enecom, Hansgrohe, Esmoil, Lokart, Ipex a Radeton.“ I když závěr sezony 2006 zahalil hustý mrak smůly a zklamání, v zimní přestávce si Jiří Volf od závodů odpočinul a našel novou motivaci. „Ve Vsetíně jsem moc chtěl uspět, aby naše celkové umístění v šampionátu bylo ještě lepší. Bohužel, nepovedlo se. K vlastní chybě už se vracet nechci, je to za mnou a poučil jsem se. Svého koníčku se ale nechci vzdát ani letos,“ ujišťuje Jura. „Postupně dáváme dohromady plány na letošní sezonu a rádi bychom postoupili o ligu výš. Po startech ve sprintech proto plánujeme přestup do Mistrovství České republiky rally, tedy do „prostředního“ ze tří hlavních šampionátů, které se v roce 2007 u nás pojedou. Poprvé bychom se měli představit na počátku dubna při Valašské rally a účast na všech podnicích MČR rally bude naší jasnou prioritou. Kromě toho bych ale rád absolvoval opět také Barum rally a několik dalších podniků,“ prozrazuje brněnský pilot. Jiří Volf by měl i letos zůstat věrný skupině produkčních vozů i japonské značce Mitsubishi. Narozdíl od několika předchozích sezon realizuje projekt vlastního týmu: „Pracujeme na tom, abychom pořídili vlastní vůz Mitsubishi Lancer Evo IX. Stavba vozu je již časově nezvládnutelná. Auto koupíme, mám již několik seriozních nabídek. O auto by se měl postupně kompletně starat vlastní tým mechaniků tak, jako tomu naposledy bylo v mém případě v roce 2002, nevylučuji i spolupráci s Jirkou Bryndou, o které jsme hovořili. Řadu věcí, včetně finanční stránky, ještě musíme dořešit, ale na Valašce bychom neměli v žádném případě chybět, i kdybychom si na úvodní závod měli auto pronajmout. V současnosti, vzhledem k mému vytížení ve firmě, je i varianta, že bych se posadil do vozu jiného teamu. To by vyřešilo časovou náročnost organizace teamu. Mám vážnou nabídku, která je ale pro mne zatím krokem zpět. Pokud by však přišla nabídka ve třídě PV nebo A, určitě bych neodmítl. Takové angažmá je ale věcí složitých jednání. Peníze na takovou variantu ale existují a jsem ochoten do teamu přispět svým podílem,“ ujišťuje Jiří Volf.
Michael Daněk