Barumka – ohlasy jezdců po shakedownu

Jean-Joseph, Basso, Kopecký, Béreš, Peták, Cavigioli, Solowow.

Simon Jean-Joseph (st. č. 1, Renault Clio Super 1600)Jak hodnotíte letošní shakedown?
Shakedown byl pro nás bez problémů, ale neodpovídá moc zdejší trati. Auto je v pořádku a my se cítíme v pohodě. Uvidíme, jaké bude v průběhu rally počasí. Raději bychom slunečno.Věříte, že letošní Barumku vyhrajete?
Ano, doufám že tomu tak bude. S tím jsme sem přijeli. Bude ale obtížné porazit českou špičku a starosti nám budou dělat samozřejmě také Travaglia, Basso a Solowow.

Giandomenico Basso (st. č. 3, Fiat Punto Super 1600)Vidím, že po průjezdu shakedownu již delší dobu pracujete na voze? Je vše v pořádku?
Jen dolaďujeme. Nastavení je v pořádku a shakedown byl taky v pohodě. V úterý jsme absolvovali test, na kterém jsme vše doladili dle zdejší tratě.Jak hodnotíte konkurenci?
Největší konkurenti pro nás budou jednoznačně Jean-Joseph a Travaglia. Bude velmi těžké je porazit.

Honza Kopecký (st. č. 4, Mitsubishi Lancer EVO VII)Jedete zde tento rok s jiným autem než loni, myslíte, že máte vše nastavené jak potřebujete? Jak se třeba vypořádáváte s rozdílnými podmínkami na Pindule a na Trojáku?
Na produkčním autě toho moc nastavit nejde, budeme ale určitě laborovat s tlumiči. Pindula je hodně uskákaná, většina Trojáku zase docela hladká. Abychom tam neztráceli trakci, budu muset před vložkou vlézt pod auto a mírně je pokaždé doladit. To je ale otázka chvilky.Jak hodnotíte konkurenci?
Myslím, že konkurence je tu úplně špičková. Trochu mě mrzí, že zde nejedeme se super šestnáctkou, protože trať je tady pro ně jako stavěná. Teď bychom potřebovali déšť, abychom jim mohli stačit. I v rámci naší kategorie je konkurence velká.

Jozef Béreš (st. č. 7, Subaru Impreza WRX STI)Jak jste spokojen s nastavením vozu po shakedownu?
Vycházeli jsme z nastavení, které jedeme celou sezónu. Pro Barum rally jsme je nijak zvlášť neupravovali. Vzhledem k rozdílnému povrchu sobotních rychlostních zkoušek jsme zvolili kompromisní nastavení jak středního diferenciálu, tak podvozku. Auto funguje pěkně, jsem moc spokojený.

Josef Peták (st. č. 8, Renault Clio S1600)A co říkáte letošní konkurenci?
Letos je konkurence podstatně větší, jak cizí, tak domácí. Myslím si, že je tady tak 15 až 20 jezdců, kteří jsou schopni vyhrát. Závody jsou taky trochu o štěstí a při té náročnosti, která tady je díky kluzkému a rozsekanému povrchu, je to taky o tom, kdo těch chyb udělá míň.Dokáží podle vás konkurovat produkční vozy speciálům kategorie Super 1600?
Když bude mokro, tak myslím, že by někteří mohli, ale pokud se pojede za sucha, myslím, že ne.

Marco Cavigioli (st. č. 10, Subaru Impreza STi)Co můžete říct o shakedownu?
Právě jsem si trať poprvé projel. Kontroloval jsem, jestli je na autě vše O.K. Nejeli jsme naplno. Máme nové auto přímo od společnosti Prodrive, protože to staré jsme na Madeiře kompletně rozbili. Chceme mít jistotu, že se v průběhu rally nevyskytne něco nečekaného.A myslíte, že je nastavení auta takové, jaké by jste si představovali?
Momentálně ano, ale na shakedownu není taková trať, jakou mají rychlostní vložky v rally. Ty jsou mnohem obtížnější. Trať je taky rychlá, jako shakedown, ale je více rozbitá a uskákaná.Uvítal by jste raději slunečno nebo deštivé počasí?
Bude lépe, když bude hezké počasí. Nerad jezdím na cestě plné vody a vytahaného bláta. Lépe se jede za slunečna.

Michal Solowow (st. č. 12, Mitsubishi Lancer EVO VIII)Jak hodnotíte shakedown?
Jeli jsme jeden průjezd, ale rozsypala se nám převodovka. Budeme ji asi muset celou vyměnit. Nevíme ani, zda dáme auto do pořádku a soutěž pojedeme. Je to poněkud komplikované.

Jan de Winkel (st. č. 17, Renault Clio Super 1600)
Co očekáváte od své účasti na letošní Barum rally? Pomýšlíte i na vítězství?
Jsme zde prvním rokem a bude to pro nás velmi obtížné. A co se týče vítězství, tak spíše nemožné. Budeme velmi rádi, když dojedeme v pořádku do cíle a popřípadě se ještě nějak dobře umístíme.

Zdenda Balcar

19.8.2005 9:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist