V roce 2003 se zlínské rely zúčastnilo 128 posádek z 12 evropských států, na startu se objevilo rekordních 18 vozidel specifikace WRC a 10 jezdců s prioritou FIA B!Loni na Barum rally dominovala francouzská dvojice Simon Jean-Joseph, Jack Boyere na voze Renault Clio S1600 a zvítězila v 34. ročníku populární soutěže, která byla zároveň šestým dílem devítidílného seriálu mistrovství Evropy. Sympatický pětatřicetiletý jezdec z Martiniku zvýšil vedení v šampionátu starého kontinentu, když jeho největší pronásledovatelé, Ital Luca Pedersoli a Belgičan Bruno Thiry, zlínskou rally nedokončili. Pedersolimu v závěru první etapy přestalo fungovat benzinové čerpadlo, Thiry ulomil přední levý závěs kola. Další místa na stupních vítězů obsadily české posádky. Druhé místo obsadila dvojice Josef Peták, Alena Benešová na voze Peugeot 306 Maxi, která na vedoucího Jean-Josepha ztratila 2:15,2 minuty. Na bronzové příčce skončili Miroslav Jandík, Radim Chrastecký s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Zlínský Jandík byl zároveň nejrychlejším jezdcem v kategorii produkčních vozů. Jean-Joseph se představil v České republice poprvé a hned při svém premiérovém startu slavil ve Zlíně prvenství. Peták prolomil smůlu, která ho v minulých letech ve Zlíně provázela a konečně dojel do cíle. Třetí pozici obsadil domácí jezdec Jandík. V bodované osmičce mistrovství Evropy obsadili kromě prvního Jean-Josepha všechny příčky čeští jezdci. Čtyřiatřicátý ročník barumky měřil celkem 693 km a obsahoval 15 rychlostních zkoušek na devíti úsecích v celkové délce 284 km. O náročnosti a obtížnosti tratě vypovídá skutečnost, že z 115 posádek na startu dojelo do cíle 52 vozů v rámci hodnocení mistrovství Evropy.
Zdenda Balcar