Poznámka: Tato Tajná zpráva vznikla ještě před Velkou cenou MaďarskaMcLaren věnoval Alonsovi a Renaultu další dárek v podobě ztráty drobné komponenty hydraulického systému, která nebyla řádně upevněna. V tomto případě se tedy nejednalo o technický problém, nýbrž pouhou lidskou chybu. Z podobného důvodu musel odstoupit Juan Pablo Montoya z Velké ceny Francie, protože mechanik nesprávně upevnil hydraulickou hadici na levé straně převodovky a vibrace poškodily kovový řemínek. Jak je to možné v takovém týmu jako je McLaren? Asi tak jako je možné překombinovat rozhodovací proces během závodu, na což doplatil například Kimi Räikkönen v Monaku (bez následků) a nebo Juan Pablo Montoya v Kanadě (s následky). Slabiny mají asi kontrolní mechanismy McLarenu navzdory delším výrobním lhůtám – což jen poukazuje na možnou překombinovanost a v takovém prostředí se chyby dají udělat.Na Hockenheimu mclareny dominovaly, vyhrál by buď Räikkönen nebo Montoya, který dojel druhý po startu z posledního místa. V kvalifikaci však udělal chybu v zatáčce, kde se jeho auto začalo přetáčet ve chvíli, kdy od něj Montoya očekával spíš nedotáčivé chování. Dalo se to čekat, protože něco podobného si zkusil již v prostoru stadionu. Proč tolik tlačil na pilu ostatně řekl on sám:“Nepřišel jsem do McLarenu, abych dojížděl druhý.“Po Německu byl Montoya pouhých 17 bodů za Räikkönenem a v takové situaci neviděl Montoya důvod, proč by měl jezdit na jeho podporu.Fernando Alonso měl náskok 36 bodů a Renaultu by stačilo dojíždět na třetím čtvrtém místě, aby přesto získal titul.“Druhé místo není problém a ani třetí není žádné drama, McLaren to ví a musí jezdit na vítězství,“ řekl Flavio Briatore.Pro Ferrari ani po 6000 testovacích kilometrech nepřišlo na Hockenheimu zlepšení. Pneumatiky Bridgestone po dvaceti kolech nezvládají, Michael Schumacher si i přes obavy Bridgestonu zvolil měkčí směs a po chvíli mu zcela zmizely dvě vnitřní drážky na zadních pneumatikách. Zadní pravá pneumatika je hodně důležitá, protože při akceleraci z pravotočivých zatáček, kterých je na Hockenheimu většina, má odlehčené zadní kolo tendenci protáčet se. Také proto nemohl Schumacher souboj s Buttonem a Fisichellou vyhrát, a měl namále i v případě Ralfa Schumachera.Fisichella se potýkal s problémy na brzdách, veškerou váhu přenesl na přední brzdy poté, co zadní velice rychle odešly. V prvním kole do něj zezadu navíc narazil Takuma Sato a poškodil aerodynamiku vozu. Také v důsledku toho se zadní brzdy více opotřebovávaly. Inženýři doporučili Fisichellu ze závodu stáhnout, ten to však odmítl a v posledních kolech mu dokonce řekli, že by se mohl pokusit zaútočit na Schumachera, což se mu povedlo. Schumacher si navíc postěžoval na problém s distribucí paliva v kritickém momentu. Ralf Schumacher už to nestihl:“Nechtěl jsem riskovat šesté místo, David Coulthard byl přímo za mnou, všichni víme, jak se Michael při předjíždění chová,“ řekl Ralf.Tvrdší směs Bridgestonu ale také nebyla dobrou volbou, Barrichello měl problémy s přilnavostí jak v kvalifikaci tak v závodě. Jedním z problémů, které Jean Todt naznačil, by mohla být skutečnost, že Ferrari testuje samo. V Barceloně, na Paul Ricard či v Mugellu tak na asfalt nalepili jenom směs bridgestonu, zatímco na závodních okruzích leží povětšinou michelin. To může vysvětlit, že čísla z testů se liší od výsledků v závodech.“Po letní přestávce se přidáme k ostatním týmům,“ naznačil Ross Brawn. Proč však přes zimu Ferrari tolik ztratilo na Renault a McLaren, kteří jsou o poznání rychlejší, to se pokusil vysvětlit technický ředitel McLarenu Adrian Newey:“Loni bylo hlavním faktorem u pneumatik jejich ubývání, zatímco letos je to opotřebení, které loni nebylo problémem, protože jezdec dostal novou sadu co každých dvacet kol. A v tom je Micheliln hodně dobrý. V minulých letech by dokázali jezdci na michelinech odjet celý závod na jedné sadě. Na tratích, které nejsou náročné na opotřebení, jako jsou Imola a Montreal, na tom bylo Ferrari slušně.Williams má jiný problém, musí nejdřív pochopit, proč FW27 nefunguje na dráze tak jako v aerodynamickém tunelu. Šestistupňová převodovka taky moc nepomáhá, protože BMW je silnější ve vyšších otáčkách. Williams odmítá, že by velký odpor vzduchu byl příčinou pro neoslnivé maximální rychlosti, na Hockenheimu měl Hiedfeld o 7,1 km/h méně než Alonso. Mario Theissen z BMW věří, že koncept aerodynamiky vozu není špatný, aerodynamický tunel jen nedává přesná data.“Podle mých zkušeností je potřeba rok na to, aby tunel fungoval správně,“ řekl Theissen.Williams nyní nepotřebuje takové výsledky z politických důvodů, jednak se snaží získat smlouvu s Toyotou, byť by přicházela v úvahu až v roce 2007, protože Toyota bude dodávat motory Jordanu. Frank Williams se podle všeho rozhodl pro Cosworth, zda s BMW ztratí i Allianz a Hewlett Packard zůstává otázkou. BMW tvrdí že ano, Williams tvrdí opak. Williams už má údajně zajištěného titulárního sponzora, zatímco BMW potřebuje sehnat 150 mil. dolarů do rozpočtu pro svůj tým, který vzejde ze Sauberu. Strategií je, aby BMW do toho nedalo žádné ze svých peněz. Minulý týden jednali Mario Theissen a Peter Sauber s Petronasem o prodloužení smlouvy.Williams má tři jezdce, Buttona, Heidfelda a Webbera. Sponzoři stojí o Buttona, ale ten je drahý (cca 6. mil $ ročně), Heidfeld je levný (1 mil. $ plus bonusy), zatímco Webber může odejít, nebude-li mít Williams tovární motor. Pak by si ale musel najít místo jinde a BMW stojí spíše o Heidfelda. To si ještě může ponechat Jacquese Villeneuva, má totiž smlouvu a její vyplacení by mohlo vyjít draho (10 až 20 mil. $), protože by to pro Villeneuva znamenalo prakticky konec kariéry. Williams zase bude potřebovat nějakých 10 mil. dolarů na garance Cosworthu ohledně vývoje osmiválce, který přijde na nějakých 13 mil. dolarů.Sauber díky Massovi získal další bod. Brazilec dobře odstartoval a na startu předjel čtyři vozy. Nebýt problémů v kvalifikaci, mohlo to být i lepší než osmé místo. Auto bylo hodně přetáčivé poté, co na předek dostal hodně přítlaku. Bod ale nestačí v boji s Red Bullem, Coulthard získal body dva. „Naším problémem jsou kvalifikace, v Magny-Cours si nebyl David Coulthard jist kvůli problémům s brzdami, navíc máme hodně malý prostor, kdy můžeme motor točit do maxima,“ vysvětlil technický ředitel Red Bullu Gunther Steiner. Do Velké ceny Velké Británie dovolil Cosworth točit 19 000 ot./min. na dálku 36 km při 890 koních. „Je to jiné, jedete rychleji do zatáčky, řadíte jinak, je potřeba využít jiných brzdných bodů, ale bez dostatečného tréninku jsem si nevěřil,“ vysvětlil Coulthard. Pro Hockenheim Cosworth limit navýšil na 80 km.I přes problémy Bridgestonu všichni snad vyjma McLarenu a BMW s japonským výrobcem vyjednávají. Michelin se potřebuje několika klientů zbavit, hovoří se o týmech Red Bull, Williams a Toyota. Podle všeho prodloužení smlouvy chce Michelin kompenzovat platbami od týmů. Bridgestone by byl ochoten dávat pneumatiky zadarmo nebo dokonce platit (jako je to v případě Ferrari). Pokud se navíc formule 1 transformuje do formule s jedinou značkou pneumatik, pak to bude nejspíš Bridgestone.Šéfové týmů vyjma Ferrari a pět automobilek poté, co Jordan a Red Bull podepsaly novou Concordskou dohodu, diskutovali nad svým návrhem pravidel, který předložili FIA. V pátek by se jely dva devadesátiminutové tréninky, bude se tankovat a měnit pneumatiky, testování se omezuje na 18 dní s jedním vozem, čtyři třídenní testy se dvěma vozy před a po sezóně. Žádná náhradní ani třetí páteční auta. Bernie Ecclestone nabízí týmům akcie formule 1 (25 % on, 75 % banky) za 1,6 miliardy dolarů, což je podle Flavia Briatoreho drahé, 500 mil. $ by podle něj mělo stačit. Za takové peníze se ale banky nebudou ani namáhat o prodeji uvažovat.
Tomáš Richtr