Na základech Octavie vznikne nové MPV, tohle velké auto budou Češi milovat

Na koncernové platformě MQB vznikne nová generace velkoprostorového vozidla.
2022-vw-t7-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: Volkswagen

Spousta českých zákazníků jistě považuje Škodu Octavia Combi za naprosto dostačující vozidlo co do praktičnosti a velikosti vnitřního prostoru. Na základech Octavie ovšem zanedlouho vznikne ještě větší a praktičtější automobil.

Pokud čekáte duchovního nástupce Škody 1203, tedy něco jako převlečený Volkswagen Multivan s okřídleným šípem ve znaku, asi vás zklameme, nicméně nejsme daleko od pravdy. Právě o Multivanu totiž bude řeč, konkrétně o jeho nové, sedmé generaci, která se chystá odhalit za několik málo týdnů.

Jakou má nový velkoprostorový Volkswagen spojitost s Octavií? Právě na společné platformě MQB, kterou sdílí Octavia třeba s Golfem či Caddym, bude stát i nový Volkswagen Multivan generace T7. Jistě tušíte, že to bude znamenat jisté změny proporcí.

Koncernová platforma MQB totiž pochopitelně nenabídne velikost současné generace Multivanu T6.1, takže se nové auto poněkud zmenší. Místo velké dodávky tak budoucí Multivan bude spíš pořádně nafouknutým MPV, tedy druhem, který postupem času vymírá.

Tato radikální změna koncepce velmi populárního Multivanu, který si oblíbily miliony zákazníků právě pro jeho bezkonkurenční praktičnost a variabilitu, se jeví jako značné riziko, nicméně po hlubší úvaze dává docela smysl.


Čtěte také: Test Volkswagenu Grand California 680, luxusního hotelového apartmánu na kolech

Segment MPV možná v posledních letech masivně skomírá, nicméně Caddy i ve svojí páté generaci dokazuje, že je kříženec mezi osobákem a kompaktní dodávkou populární náhradou dříve oblíbených velkoprostorových vozidel. Multivan generace T7 by měl být větší než Caddy a zároveň menší než současný Multivan.

Jakkoliv je Multivan perfektní ve všem, co dělá, v některých situacích je možná až zbytečně velký, zejména při pohybu ve městě. Přece jenom je to pořád dodávka, jakkoliv luxusní a věrně popírající svůj užitkový základ, nicméně prostorovou náročnost občas nezapře, především při parkování ve městě nebo podzemních garážích.

Zároveň by se nový Multivan měl ještě víc blížit jízdním projevem osobním autům a zároveň přinese v dnešní době tolik protlačovanou elektrifikaci. Ostatně nový Volkswagen Multivan bude už od počátku své výroby nabízen také jako plug-in hybrid.

Nabídka užitkáčů Transporter/Caravelle/Multivan se poněkud roztříští, nicméně VW T6.1 se ve verzích Transporter a Caravelle budou stále prodávat jako robustní užitkáče s pohonem všech kol po boku nového Mlutivanu T7.

Užitkové verze Transporter a Caravelle generace T7 potom budou následovat a sdílet základ s novým Fordem Transit. Spolupráce s Fordem potom bude pokračovat novou generací lehkého užitkáče sdíleného s modelem Caddy a další generací pickupu Amarok/Ranger.

6.4.2021 9:21| autor: Hugo Kottás | zdroj: Volkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist