Zákazníci už nechtějí červená Ferrari

Mezi novými Ferrari jich už není zdaleka tolik vyvedeno v tradiční červené barvě. Přestal už klasický lak zákazníky bavit?

Když se podíváme do historie, počátkem 90. let se prodávalo až 85 % všech Ferrari v tradiční červené barvě. Podle současných statistik ale z bran továrny nevyjíždí ani polovina červených aut. V roce 2010 opustilo brány továrny v Maranellu „jen“ 45 % Ferrari s červeným lakem.

Nedá se ale říci, že by byli zákazníci znechuceni červenou barvou. Ferrari totiž nabízí velmi široký program individualizace, která umožňuje kupujícím vybrat si jakoukoli barvu a to nejen ze vzorníku, ale mohou si nechat barvu namíchat podle svého gusta – stačí výrobci poslat vzorek, fotografii nebo kde se má inspirovat.

Zákazníci také vybírají červenou barvu spíše na supersportovní modely, zatímco GT jako třeba nové Ferrari FF je prý objednáváno hodně v decentní modré a nenápadné šedivé barvě. Poslední dobou se také dostala do módy bílá. Ferrari předpokládá, že v blízké budoucnosti vzroste počet objednávek aut se speciální barvou podle individuálního přání zákazníka na přibližně 10 %.

autoweb.cz

30.6.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist