Zákaz telefonování za volantem nehody nesnížil

Aspoň tedy v USA, kde podle IIHS (něco jako evropské Euro NCAP) na silnicích ve státech se zákazem telefonování nedošlo k poklesu nehodovosti.

Podle některých je telefonování za volantem velmi závažný problém a je třeba ho zakázat. Svým způsobem se s tím dá souhlasit, protože plno nezávislých studií prokázalo, že telefonování s mobilem v ruce významně ovlivňuje chování řidiče a rychlost (a také správnost) jeho reakcí. A to zejména tím špatným směrem… Jenže podle posledního průzkumu v USA to tak nevypadá.

Čtěte také: Deset nejnebezpečnějších činností za volantem

Tamní agentura Insurance Institute for Highway Safety (obdoba evropského Euro NCAP) přinesla po dlouhém zkoumání zprávu, ve které informuje, že ve státech, ve kterých bylo zakázáno používat telefon za jízdy, se nehodovost vlivem nepozornosti řidiče nesnížila. Proč? To je jednoduché, protože problém není v telefonním přístroji, ale v lidech.Podle vědců totiž telefonující člověk upoutává velkou část své pozornosti na hovor a přemýšlení, takže omezuje soustředění na dění na silnici. To vede k tomu, že je jedno, jestli používáte hands-free nebo ne – stejně se nesoustředíte na sto procent. Navíc, Američané preferují především automatické převodovky, takže se manipulace s telefonem zjednodušuje a  lidé prostě hands-free nepoužívali a nepoužívají.

Ačkoli tedy některé státy zakázaly telefonování, stejně počet nehod vlivem nepozornosti řidičů neklesl. V USA loni při nehodách vlivem nepozornosti zahynulo kolem 3000 lidí a podle propočtů nebude toto číslo letos výrazně nižší, jestli vůbec.

Dalibor Žák

19.12.2011 6:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist