Žák: Proč je Range Rover nejlepší auto na světě?

Range Rover je skutečně boží. Neznám jiné auto, které by toho zvládlo tolik najednou s takovou důstojností.

Ne, tohle nebude o crossoveru s čtyřválcem (jakkoli je to ve své kategorii dobré auto), ale o poctivé třítunové hranaté krabici, která dělá jménu Range Rover skutečně čest.

Pokud vás zajímá také něco víc než jen spotřeba a spolehlivost dieselových tříválců, pravděpodobně jste si asi s chutí přečetli reportáž o mám výletu za nejsilnějšími Jaguary na Nürburgring Nordschleife. Ačkoli byla spousta možností, jak se tam dostat (například letecká přeprava a následný luxusní transfer z letiště), zvolil jsem takový způsob dopravy, který by měl odpovídat mému povolání, sympatiím a prostě vůbec tomu, že jsem to já – půjčil jsem si osmiválcový Range Rover.

Land Rover Range Rover velká fotogalerie

Land Rover Range Rover fotogalerie

Jak asi víte, automobilky Jaguar a Land Rover patří pod jednu střechu, takže domluvit na cestu Range Rover bylo poměrně jednoduché. Ehm, vlastně na tom nic nebylo, protože zastoupení značek přišlo samo s tím, že mi Range na cestu půjčí, když budu chtít. Možná si ale říkáte, že na cestu přes celé Německo, navíc po dálnici, se nejvíce hodí nějaký velký Mercedes, třeba limuzína třídy S.Jenže s Mercedesem třídy S se nemůžete otáčet na poli, nemůžete přejíždět třicet centimetrů vysoký betonový obrubník a nemůžete v koloně přes ostatní esúvéčka a dodávky vidět, kam jedete. Range Rover je boží už v tom, že máte přehled, co se kde děje, protože sedíte asi tři metry vysoko a zvrchu můžete kynout řidičům kamionů

Další důvod je ten, že Range Rover se neprodává s ničím menším, než je osmiválec (verzi Sport nepočítám, protože to není pravý Range. A už vůbec ne sport!). A dieselová jednotka 4,4 l TDV8 je natolik v pořádku, že nechápu, jak je možné, že se nestala standardním nástrojem pro určování sociální rovnováhy v Evropě. Kdyby tenhle motor mělo každé auto v základu, bylo by na světě lépe.

Osmiválec má tak obrovkou sílu (313 koní a 700 Nm), že vám i po jízdě v Jaguaru XKR-S (má hodně přes 500 koní) na Nordschleife nepřijde toto skoro třítunové auto pomalé. Tak jistě, akcelerace není drtivá, ale je natolik důstojná, že nikdy nemáte dojem, že by to mohlo jet rychleji. A pochybuji, že na světě najdete kongresové centrum, které by dokázalo rychleji akcelerovat z 80 na 150 km/h.Vůbec, dieselový osmiválec má také velmi příjemný zvuk, takže i takový odpůrce dieselového rachtání, jako jsem já, má tenhle motor prostě rád. Zkrátka, potvrzuje se tu, že když diesel, tak minimálně s osmi válci. Určitě se také zeptáte na spotřebu. 10,5 litru po cestě tam a zpátky (nijak pomalé, i když předpisové) je podle mě znamenitý výsledek na auto s takovým motorem, o takové hmotnosti a s aerodynamikou obráceného deštníku. Svůj podíl na tom má i výborný osmistupňový automat, který při dálničíních 130 km/h drží otáčky pod 2000 ot./min.

Range Rover zkrátka zvládá všechno. Vyniká v pohodlí a samozřejmosti při dálníčních přesunech, můžete s ním na rozbahněnou polní cestu nebo hromadu štěrku, abyste měli lepší výhled na závodní okruh a také s ním můžete do úzkých uliček městečka, protože i přes své rozměry má Range vynikající poloměr otáčení, o kterému se třeba Fordu Focus nebo Alfě Romeo MiTo ani nesnilo.

Platí tedy stále to, co jsem už jednou napsal: nejlepší auto na planetě je osmiválcový Range Rover.

Dalibor Žák

pozn.: Toto není placená inzerce, ani snaha nějak se zavděčit. Prostě to berte jako fakt.

12.6.2012 5:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist