autoweb.cz > ABT > Zájemci o skutečně radikální sporťák pozor. ABT postavilo na značky Audi R8 ze seriálu DTM. Nic extrémnějšího tenhle úpravce dosud nenabízel
Zájemci o skutečně radikální sporťák pozor. ABT postavilo na značky Audi R8 ze seriálu DTM. Nic extrémnějšího tenhle úpravce dosud nenabízel
ABT už dávno není jen tak nějaký úpravce, ale velmi úspěšná firma působící také v motorsportu. Kromě seriálu elektrických formulí to je například i německý šampionát DTM. V něm se ABT objevilo už v roce 2000, přičemž DTM tým této společnosti zaznamenal spoustu vítězství a přes 250 pódiových umístění. Teď se rozhodl, že tyto své zkušenosti nabídne svým zákazníkům, kteří chtějí vyrazit do běžného provozu. Výsledkem je důkladně přepracované Audi R8, ze kterého se po radikální přestavbě stal model ABT XGT.
Vyrobí se jich pouze 99 ks
XGT není jen tak nějaký obyčejný automobil vypadající jako závodní vůz, ale je tomu právě naopak. Dva roky vývoje a příprav přinesly zcela závodní stroj, který může do běžného provozu. Podle ABT se podařilo dosáhnout velkého úspěchu v tom smyslu, že nabízený stroj se liší od okruhového speciálu Audi R8 LMS GT2 jen v maličkostech. To si ale vyžádalo velmi složité a zdlouhavé individuální schvalování, nicméně vše nakonec dospělo do úspěšného konce. Z okruhů do běžného provozu ale může vyrazit pouze 99 těchto exemplářů. Více jich ABT nevyrobí.
Ze světa Audi
Základem přepracovaného Audi R8 je atmosférický desetiválec o výkonu 640 koní, převodovka je sedmistupňová S-tronic a poháněna je zadní náprava. Auto maximálně jede 310 km/h, nejvyšší rychlost se ale liší podle nastavení obřího zadního křídla, které je součástí řady dalších aerodynamických modifikací. Vůz stojí na kovaných kolech ABT s centrální maticí obutých do pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R. Hmotnost je pouze 1400 kg.
Nesmí chybět řízení s extrémním volantem
Oproti závodnímu automobilu dostal jeho „civilní“ klon sériový palivový systém, auto má rovněž centrální zamykání, trochu upravený závodní přístrojový štít nebo automatickou klimatizaci. Samozřejmě nesmí chybět blinkry, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, ale třeba takový výfukový systém zůstal nedotčen, aby měla posádka ten správný závodní zážitek. Přímo ze závodního vozu pak pochází také řízení s extrémním volantem.
V rámci vývoje a testování najezdilo ABT XGT tisíce kilometrů po různých závodních okruzích, jako je Nürburgring, Sachsenring nebo Hockenheimring.
Společnost si za tento stroj naúčtuje minimálně 598 tisíc eur, což je zhruba 14,6 milionu korun. Auto vzniká ručně a v rámci stavby dostává ještě další unikátní změny podle toho, co si přeje budoucí majitel. Fakticky tak bude každý kus z této série unikátem. Podle tiskové zprávy je XGT tím nejexkluzivnějším automobilem, jaký kdy opustil továrnu společnosti. Dá se tomu věřit.