autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Zachovalá jedničková Škoda Octavia s nájezdem 35 tisíc kilometrů láká atraktivní cenovkou
Zachovalá jedničková Škoda Octavia s nájezdem 35 tisíc kilometrů láká atraktivní cenovkou
První novodobá Škoda Octavia je jedním z nejvýznamnějších aut mladoboleslavské automobilky všech dob. Poprvé se oficiálně představila 1. září 1996 v Praze a jen o dva dny později byla zahájena sériová výroba modelu ve zcela nové výrobní hale za účasti Václava Havla, tehdejšího prezidenta České republiky. Od té doby je pevně spojena s českým motorismem a v naší malé zemi snad nežije nikdo, kdo by se s ní nikdy nesetkal z blízka.
Dokonce i dnes se ojeté jedničkové octavie pořád těší velkému zájmu řidičů, kteří na ně nedávají dopustit kvůli slavným pozitivním vlastnostem – celkové spolehlivosti, nízké spotřebě paliva naftových motorizací i velkému zavazadlovému prostoru obou karosářských verzí, liftbacku i kombíku. První novodobá octavie navíc byla vstupenkou české automobilky do moderní éry, protože byla prvním kompletně novým modelem vyvinutým pod dohledem německého koncernu Volkswagen Group.
Perfektně zachovalá octavie na prodej
V českých inzercích se každý den objevuje až nespočet octavií, ale jen absolutní minimum je jich tak zachovalých, jako tento konkrétní kousek. Narazili jsme na něj při prohlížení tuzemských nabídek na Ráji veteránů a už na první pohled nás zaujal pečlivě udržovaným stavem. Prodejce ze zlínského kraje k tomu uvádí, že je po prvním majiteli, procházela každoroční údržbou v autorizovaném servisu a jako nová se prodala v České republice.
A zároveň prezentuje, že tento stříbrný kousek z roku 1998 za celou svou účast v silničním provozu urazil pouze necelých 35 tisíc kilometrů! Přesněji to je 34 644 kilometrů. To je ve světě, kde octavie běžně najíždějí i vyšší statisíce kilometrů, opravdu málo. I v dnešních dnech navíc může být zajímavou volbou pro všechny zájemce o starší ojetinu s nízkým nájezdem, kteří chtějí takřka bezúdržbovou techniku.
Zapomeňte na 1.9 TDI
Prodávaná octavie totiž nemá „tradiční“ čtyřválcovou naftovou devatenáctistovku o 90 koních, ale atmosférický benzinový čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru, nepřímým vstřikováním paliva MPI a maximálním výkonem 101 koní. Ten se vyráběl v kombinaci s manuální i automatickou převodovkou, přičemž nabízená octavie má klasický manuál.
Další Škodovky
Na zveřejněných fotografiích si můžete všimnout i zachovalého interiéru, vyplněné servisní knížky, čistého motorového prostoru i perfektního exteriéru, jež doslova září novotou. Věříme, že tenhle kousek by se neztratil ani v oficiální tovární sbírce Škodovky v mladoboleslavském muzeu. V podvozku se pak objevuje jen minimum povrchové rzi.
A teď nastává ten nejdůležitější okamžik. Nepochybně očekáváte, že prodejce za zachovalou jedničkovou octavii bude požadovat hned několik stovek tisíc korun, ale ve skutečnosti je výrazně levnější. Na Ráji veteránů se prodává za pouhých 129 tisíc korun. Tomu říkáme nabídka!