autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi l200 > Východní Čechy > Za koňskými dostihy v Mitsubishi L200
Za koňskými dostihy v Mitsubishi L200
Koňské dostihy se těší v České republice velké popularitě a především dlouhé tradici. Velká pardubická patří mezi nejprestižnější dostihy známé po celé Evropě a každoročně patří mezi největší sportovní svátky u nás. Dostihy se ovšem nekonají jenom v Pardubicích.
Vyrazili jsme obhlédnout terén (doslova) v novém pick-upu Mitsubishi L200, který se neztratí jak při práci v těžkém terénu, tak někde na farmě či statku. Ačkoliv je současná generace atraktivnější a luxusněji vybavená, v jádru je pořád drsný pracant, který se nebojí vyhrnout rukávy.
Díky pohonu všech kol, redukční převodovce a uzávěrkám diferenciálů projede i terénem, ve kterém zaboříte svoje baganče a nikdy je už nevytáhnete, zatímco díky silnému motoru a automatické převodovce je tahání přívěsů naprostá hračka. Třeba právě přívěsu s koňmi.
V České republice existuje na 15 dostihových závodišť. Konkurovat takové dostihové velmoci, jakou je třeba Velká Británie, sice nemůžeme, nicméně bohatou dostihovou tradicí a čtyřmi významnými závodišti kategorie A se pochlubit můžeme.
Praha-Chuchle
Původní dřevěné tribuny v secesním stylu stržené roku 1985
Chuchelské závodiště je jedním z nejznámějších u nás, ačkoliv není tím nejstarším. Otevřeno bylo 28. září 1906. Do historie se vedle slavných dostihů zapsalo i přistáním Jana Kašpara se svým letounem Blériot XI při historicky prvním dálkovém letu z Pardubic do Prahy 13. května 1911.
V roce 1985 byly strženy staré dřevěné secesní tribuny a postavena nová železobetonová tribuna. Závodiště se kvůli blízké poloze u řeky Vltavy nevyhýbají četné záplavy. Poprvé byla Chuchle zaplavena jen měsíc před otevřením roku 1906, nevyhnuly se jí ani stoleté povodně nebo záplavy roku 2013.
Pardubice
Vítěz historicky prvního ročníku Velké pardubické George Sayers
Pardubické závodiště vzniklo roku 1856. Po založení britské Velké národní v Aintree vznikl nápad uspořádat podobně významný a obtížný dostih i v Pardubicích. Dne 5. listopadu 1874 se jela historicky první Velká pardubická. Vítězem se stal hřebec Fantome s Georgem Sayersem v sedle.
Společenskému významu této události přidalo i to, že se konala jen několik dní před návštěvou císaře Františka Josefa I. s manželkou Sissi. Věhlasný Hlavní příkop, později nazvaný po Egonu Thurn-Taxisovi, je nejobávanější překážkou dostihu již od samého počátku.
Karlovy Vary
Mitsubishi L200 se neztratí jak na statku, tak v těžším terénu
Karlovy Vary jsou významný kulturním a společenským centrem, kde se díky množství termálních pramenů a lázní odjakživa scházela vyšší vrstva společnosti. Dostihy jsou tak s historií a tradicí města velmi pevně spjaty.
Dostihy v Karlových Varech společensky obohacují zdejší život již od konce 19. století. Hipodrom Holoubek, jak zní současný název závodiště, vedle sledování koňských dostihů si můžete zahrát třeba golf nebo se ubytovat v obytném voze či karavanu s výhledem přímo do závodiště.
Most
Hipodrom Most je blízkým sousedem slavnějšího autodromu
Mostecký hipodrom ležící na jižním okraji města patří mezi nejmladší v České republice. Vznikl až roku 1996 rekultivací důlní výsypky, tedy podobně jako další slavný mostecký „drom“, tedy Autodrom Most.
Dostihové závody probíhají každou sezonu tradičně od dubna do října. Vedle dostihů lze zhlédnout i parkurové závody a areál slouží také in-line bruslařům, pro které zde existuje 3,4 km dlouhá bruslařská dráha.