autoweb.cz > Škoda > Za 88 tisíc je k mání Škoda 120 se zajímavou historií a s nájezdem 24 000 km. Je „vhodná na výstavy a vyrobena byla v zemi, která ani neexistuje“
Za 88 tisíc je k mání Škoda 120 se zajímavou historií a s nájezdem 24 000 km. Je „vhodná na výstavy a vyrobena byla v zemi, která ani neexistuje“
Staré škodovky jsou pro našince bez přehánění modlou, za kterou jsou někteří z nich ochotni platit statisíce. A je jedno, jestli jde o všeobecně dobře známé rarity typu MBX, nebo o úplně obyčejné Škody 105 či 120. Při nedávném krácení dlouhé chvíle proloženém tradičním prohlížením aut, která jsou zrovna na prodej, jsme se dostali až na nepříliš známé inzertní servery a tam nás zaujala jedna nabídka.
Škoda 120, která do dnešních dnů najela pouze 24 tisíc, přičemž prodávající za vůz požaduje pouze v přepočtu 88 tisíc korun. V ČR by se takový stroj za takovou cenu asi prodal docela rychle, ale my se nebavíme o České republice.
Tahle „stodvacítka“ stojí v Moskvě a už proto má zajímavý příběh. Do Ruska se jich zas tolik nedostalo a rozhodně jich tam z pochopitelných důvodů přežilo jen pár. Podle prodávajícího si tohle konkrétní auto před mnoha lety přivezl jistý úředník z Německa a následně s ním jezdil ve městě Lipeck, které leží necelých 500 km jižně od Moskvy. V Lipecku pak vůz zhruba dvacet let stál údajně ve vyhřívané garáži. Tam ho vyzvedl současný majitel a po ose s autem odjel do Moskvy.
Více retro aut
„Rarita ze země, která neexistuje“
Z tuzemského pohledu je docela zábavné vidět, jak prodávající auto prezentuje. Údajně má perfektní interiér a mělo by být vhodné na výstavy. V ruských končinách je to zkrátka rarita, což by měl podtrhovat i fakt, že „se tato auta vyráběla v dnes již neexistující zemi“, píše inzerát. O tom bychom ale asi mohli s úspěchem pochybovat. Výhodou Škody má být i motor umístěný vzadu a díky tomu lehké řízení, stejně jako „proslulá spolehlivost těchto škodovek a snadná opravitelnost“. Také o tom prvním tvrzení by se dalo polemizovat, snadná opravitelnost je ovšem dobře známá. Však také mnozí majitelé praktikovali hned po převzetí auta režim „do-do“, tedy dodělej si doma.
Nabízená Škoda 120 by měla být po kompletní opravě, ale úplně leštěnka to evidentně není. Má prasklé čelní okno, čtyři různá kola a hlavně přelakovanou karoserii. Proto nelze očekávat, že by se něco takového prodalo za větší peníze ani u nás, přestože by se jistě našli prodejci, kteří by na auto nasadili nějakou úplně nesmyslnou cenu.
Jenže ceny veteránů určuje především reálný zájem zákazníků. Takže záleží primárně na tom, jestli se najde někdo, kdo je ochotný za auto požadované peníze vůbec zaplatit. ČR je v tomto specifický trh, protože si spousta lidí kupuje tyto socialistické stroje z nostalgie, ale jinde o škodovky takový zájem není. Platí to i o Rusku, kde je tato „rarita z neexistující země“ na prodej už od loňského listopadu.
Cena 350 tisíc rublů je evidentně příliš. Pokud by vás tohle auto přece jen zajímalo, nebo se chcete jako my ze zvědavosti podívat, jak takový vůz vypadá, inzerát i s kompletní fotogalerií najdete na webu auto.ru.