Z linky sjel nový Fiat Panda s číslem 2 000 000

Auto, které mělo zachránit Fiat, dokázalo víc. Panda se prodává tempem čtvrt milionu aut za rok, a to i osm let po svém uvedení na trh.

Italům vždy šla především malá auta. Když proto bylo v roce 2003 třeba zachránit Fiat, vrhli se inženýři v Turíně po neúspěšném experimentu s Cromou do segmentu A. První Fiat Panda druhé generace sjel z linky v roce 2003 a jen o dva roky později oslavila italská automobilka první půlmilion. Výroba pokračuje stejným tempem dodnes a o necelých šest let později vyrobila továrna v poském městě Tychy Pandu s číslem dva miliony.

Stejně jako milionté auto, také druhé velké jubileum oslavil Fiat Pandou 4×4. Má naftovou třináctistovku se 75 koni a červený lak Pasodoble. Fiat neříká, kam auto zamíří, ale velká část produukce se prodává v Itálii. Panda tu drží 35,3 procenta segmentu A (první pololetí 2011). V celé Evropě má auto 16,6 procenta třídy, což je výborný výsledek, uvážíme-li jeho pokročilý věk.

Fiat Panda fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Fiat Panda fotogalerie

Polský závod koupil Fiat v roce 1992. Za téměř dvacet let v Tychách vyrobili 6,2 milionu aut a Panda je jejich nejúspěšnější model. Vyráběli se tu i dva předchůdci Pandy druhé generace, Cinquecento a Seicento (první Panda byla ve výrobě až do roku 2003, ale stavěli ji v Itálii). Kromě Fiatu, který tu vyrábí Pandu a novou pětistovku, vyrábí závod v Tychách také nové fordy Ka.

autoweb.cz

21.7.2011 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist