Wimmer RS Ariel Atom

Němci si vzali do parády třetí generaci Atomu. Zájemcům zvýší výkon z 300 na 340 koní, dalších úprav nebylo třeba.

Pokud někdo ručně svaří trubkový rám a osadí ho pečlivě vybraným a vyladěným motorem a hromadou drahých závodních součástek, nečekali byste nic jiného než dokonalý výsledek. V Německu, u Wimmer Rennsporttechnik Solingen GmbH, mají na věc jiný názor. Nabízí proto úpravy Arielu Atom třetí generace, auta které už v základu existuje z jediného důvodu: jezdit superrychle. Čtyřicet koní navíc ho udělá ještě superrychlejším.

Technici Wimmer RS se zaměřili na nejsilnější verzi Atomu (nepočítáme-li omezenou sérii osmiválcových atomů). Ta má rovných tři sta koní díky dvoulitrovému čtyřválci z Hondy Civic Type-R, který u Arielu vylepšili kompresorem. S 469 kilogramy suché váhy zrychlí Atom 300 na stovku za 2,9 sekundy.

To je opravdu rychle a u Wimmer RS se museli snažit, aby našli prostor ke zlepšení. Motory s nuceným plněním se upravují snáz, přeprogramování řídicí jednotky však nestačilo. Zvýšení výkonu o čtyřicet koní si vyžádalo výměu palivového čerpadla a výfuku, a dokonce změny na samotném kompresoru.

Vyplatilo se, Ariel Atom z Německa má 340 koňských sil a 282 newtonmetrů. Na stovku vystřelí za 2,8 sekundy a o 4,3 sekundy později pojede už dvě stě. Druhé mety tak dosáhne rychleji než průměrné auto té první. Cenu neznáme, nebude však nízká – ani samotný Ariel Atom není s cenou vysoko přes milion korun laciná záležitost. Spořivé typy by mohlo uklidnit, že jinde než na motoru nebylo úprav třeba a čtyřicet koní navíc bude jedinou položkou na účtu.

2.12.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist