autoweb.cz > Land Rover > Land Rover Defender > Wildcat Defender V8 110 XS: Land Rover dostal osmiválec z Corvette
Wildcat Defender V8 110 XS: Land Rover dostal osmiválec z Corvette
Pokud jde o automobily přezdívané „sleepers“, patrně nic nepřekoná na první pohled poměrně obyčejně působící Toyotu Camry, která je ve skutečnosti monstrem sestaveným z ocelových trubek a poháněným 5.7 V8 s kompresorem o výkonu 862 koní. V aktuálním počasí by se nám však docela zamlouval také Defender V8 110 XS.
Pochází od poměrně známé britské společnosti Wildcat Automobive specializující se na produkci speciálů určených pro vytrvalostní rallye (zejména pak na Dakar), které staví s využitím komponentů Land Roveru. Tentokrát se však nejedná o závodní, nýbrž civilní a od pohledu v podstatě obyčejné auto.
Jeho základem je pětidveřový Defender 110 pod jeho přední kapotou však pracuje small-block koncernu General Motor, konkrétně atmosférická pohonná jednotka LS3 montovaná kupříkladu mezi přední kola starších verzí Chevroletu Corvette.
Pokud to chcete přesněji, jde o 6,2litrový osmiválec s výkonem 436 koní a maximálním točivým momentem 540 newtonmetrů při 4700 otáčkách za minutu. Ve spojení se šestistupňovým automatem to stačí na zrychlení z nuly na stovku za 6,5 sekundy, zatímco krátká varianta dokáže ten samý sprint zvládnout za 5,9 vteřiny.
Že to trvá příliš dlouho, abyste mohli prohánět mezi semafory Porsche a BMW? Pozvěte kluky od Wildcatu na pivo a zvýší vám výkon motoru na více než 550 koňských sil.
zdroj: Autoblog.nl