Wiesmann MF5 dostane jiný motor

Po skončení výroby desetiválce z BMW M5 jedná Wiesmann s Mnichovem o nové pohonné jednotce pro svou vlajkovou loď.

Německá společnost Wiesmann vyrábí celou řadu rychlých kupé a roadsterů, poháněných výhradně motory automobilky BMW. Na vrcholu nabídky stojí model MF5, který se však nyní ocitnul bez pohonné jednotky. V Mnichově totiž zastavili výrobu M5M6 a spolu s nimi skončil také vidlicový desetiválec s 507 koni montovaný do MF5. Malý výrobce jedná s BMW o možných náhradách.

V nabídce Wiesmannu jsou pod MF5 stroje o výkonech od 343 koní z řadového šestiválce již nevyráběné M3. Nejsilnější MF4-S pak má vidlicový osmiválec ze současné M3, to znamená čtyři litry objemu, dvouspojkovou převodovku a 420 koni. MF5 potřebuje zůstat nad touto hodnotou, aby si udržel výsadní postavení v rámci nabídky.Samozřejmým kandidátem je přeplňovaný osmiválec, který začalo BMW nedávno montovat do několika svých modelů včetně X6 M. MF5 by z hlediska historické logiky značení měla mít desetiválcový motor, BMW však dnes žádnou takovou jednotku nevyrábí. Osmiválec o objemu 4,4 litru je tedy pro Wiesmann nejpravděpodobnější a vlastně jedinou volbou.

Otázkou a nejspíš také předmětem jednání zstává, kterou výkonovou variantu BMW uvolní. V Mnichově ladí motor na výkony od 407 do 555 koní, chystají ovšem i silnější verzi pro novou generaci M5. Vzhledem k tomu, že BMW nemá problém dělit se o to nejlepší, budou omezujícím faktorem spíš zábrany Wiesmannu a limity konstrukce MF5. Můžeme však očekávat nárůst výkonu přes původních 507 koní.

autoweb.cz

20.8.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist