Vzácná Alpina B9 3.5 Coupé je na prodej. Jeden ze 73 kusů stojí až 2,5 milionu

Když se slavný výrobce ještě lepších bavoráků rozhodl upravit kultovní „šestku“ se žraločím čumákem, vytvořil opravdovou exkluzivitu. A teď je jeden z mála vyrobených kusů k mání.
bez-nazvu-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: RM Sotheby's

Německá společnost Alpina je snad nejslavnějším úpravcem bavoráků na světě, který ani není tuningovou společností. Už od svých počátků je v domácím Německu uznávanou samostatnou automobilkou, která své modely zakládá na standardních modelech mnichovské značky BMW. Dokonce si k tomu ani nevybírá vrcholné modely od sportovní divize BMW M, ale raději sahá po nejsilnějších standardních motorizacích.

Diskrétní na první pohled

Stejně tomu bylo i na začátku osmdesátých let, když ve své továrně v Buchloe vyrobila tenhle nádherný bílý kousek. Oficiálně se jmenuje Alpina B9 3.5 Coupé a zakládá na kultovním BMW 635 CSi generace E24 se žraločím designem. Výsledná úprava je na první pohled docela nenápadná, protože Alpinu prozrazují hlavně její originální kola, ale musíte se na karoserii zadívat pořádně, abyste si všimli charakteristického pruhu na bocích.

Zároveň mi dovolte upozornit na interiér, protože ten je osmdesátkový každým coulem. Alpina jej vybavila vlastním volantem, a hlavně parádním čalouněním sedadel Recaro s modrými a zelenými pruhy. Ty jsou pro značku typické. V době vzniku tohoto modelu to byl ten nejlepší kompromis mezi luxusem a sportovností, jaký jste ve svém novém „bavoráku“ mohli najít.

Alpina se však vždy věnovala zejména technice, s níž její modely byly silnější než tovární specifikace výchozích vozů. Srdcem Alpiny B9 3.5 Coupé byl atmosférický 3,5litrový řadový šestiválec, který společnost upravila novými písty Mahle, ostřejšími vačkami, přepracovanou hlavou válců s vylepšenými spalovacími komorami a přeprogramovaným systémem řízení motoru Motronic.

Ve výsledku tak nová Alpina vyvinula maximální výkon 245 koní a 320 newtonmetrů, přičemž je přenášela na asfalt skrze pětistupňovou manuální převodovku Getrag. Podle dobových testů se „šestka“ s touto úpravou rozjela z 0 na 100 kilometrů v hodině za 7,3 sekundy a vyvinula maximální rychlost 238 kilometrů v hodině.

Alpina hledá nový domov

A proč si ji připomínáme právě teď? Už brzy bude slavný aukční dům RM Sotheby’s dražit jeden kousek v nám nedalekém Mnichově. Je to přesně ta bílá Alpina, na které se právě koukáte na zveřejněných fotografiích a je v opravdu zachovalém stavu. A to i přes skutečnost, že během více než čtyřiceti let v provozu najela 160 118 kilometrů.

Nabídka aukčního domu uvádí, že byla vyrobena v roce 1983 a je jedním ze 73 vyrobených kusů tohoto modelu, jež vznikal v letech 1983 až 1985. Poprvé byl zaregistrován v Německu, kde se pohyboval až do raných let prvního desetiletí nového tisíciletí a následně odcestoval k aktuálnímu majiteli v Norsku.

Ten se jej rozhodl prodat a už letos v listopadu jej bude prodávat na dražbě v Mnichově s očekávanou výslednou cenou od 1,9 do 2,5 milionu korun. Jsme zvědaví, za jakou částku se nakonec prodá.

2.10.2024 7:00| autor: Pavel Kyncl | zdroj: RM Sotheby's

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist