Vyzkoušeli jsme hypermoderní SUV, ze kterého Karoq musí mít zlé sny

Hyundai Tucson prošel zvenku jen mírným faceliftem, zato uvnitř je úplně nový. A vypadá skvěle!
dsc_4610-vylepsene-nr_jpg_bfc_off-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: Hyundai

Hyundai Tucson v aktuální generaci rozhodně nikdy nepatřil mezi auta, která byste na silnici přehlédli. Odvážný design, jemuž dominuje především unikátní tvář, se nemusí líbit každému, pravdou však je, že prostě vyniká.

Osobně mi je počínání korejské automobilky sympatické zejména díky „cyberpunkovým“ modelům. Ať už Ioniq 5, Staria nebo koncept N Vision 74, v němž prostě nelze nevidět moderní interpretaci DeLoreanu DMC-12, podle mě ukazují, jak má vypadat design budoucnosti. Navíc pro masy. Dokonce i kontroverzní nové Santa Fe se mi líbí.

Tucson se mi líbí víc svojí odvahou, než že by se mi vyloženě zamlouval jeho vzhled, ale nijak mě neuráží. Po faceliftu vypadá ještě trochu odvážněji.

Modernizace Tucsonu přináší úpravy hlavně v oblasti masky a předních světel. Typické denní svícení v podobě malých trojúhelníků doznalo menší změny. Už jich tu není pět, ale jen čtyři, zato jsou vyvedené více plasticky a vystupují víc do prostoru.

Trochu se sáhlo i do designu zadních partií, jedna věc, která mě docela irituje, ovšem zůstala. Nikdy mi hlava nebrala umístění blinkrů vespod nárazníku.

Přijde mi to dost nebezpečné. Možná umístění vyhovuje předpisům (tedy ne možná, asi určitě, když to tak je), ale kdykoliv potkám v provozu Tucson, nevidím pořádně, že by blikal. Prostě to z ostatních aut není dobře vidět.

Je to prostě stupidní umísnění. Navíc je to divné, ošklivé a levné. Vypadá to jako z nějakého laciného korejského offroadu z devadesátek. Prostě se to do jinak modernistického designu Tucsonu vůbec nehodí.

Uvnitř moderna

Jestli ovšem modernizovaný Tuscon někde opravdu zabodoval, potom uvnitř. Výrazně přepracovaný interiér je modernější a současně praktičtější.

Kabině dominuje architektura s dvojicí propojených displejů. Dnes je to trend, který každý kopíruje, nicméně kabina Tucsonu patří mezi ty povedenější. Navíc ještě v bílé kůži to na vás dýchne prémiovým pocitem.

Design je opravu čistý až minimalistický, grafika krásná, rozlišení kvalitní, navíc jsou displeje celé hezky zasazené do palubní desky, jako by levitovaly v prostoru.

Oproti jiným značkám naštěstí ovládání veškerých funkcí není pouze dotykové. Středový panel je sice posetý dotykovými tlačítky, ale je hezky uspořádaný a např. na ovládání audiosystému nebo teploty klimatizace tu jsou pořád otočné knoflíky.

Levitující středový tunel, pod nímž se nachází velký úložný prostor (opět oproti jiným značkám mnohem lépe přístupný) také obsahuje pouze fyzická tlačítka.

Pokud byste hledali volič automatické převodovky, musíte se podívat pod volant. „Řazení“ je po americku vpravo pod volantem na samostatné konzole. Hezky vyvedený kousek plastu, který se snaží vypadat jako hliník (což není kritika, je to opravdu zdařilá imitace) působí robustně a draze.

Stejně tak hezčí je nový design volantu, který svým tenčím věncem dobře padne do ruky a jehož tlačítka mají takový hezky prémiový feeling. Také tu už nenajdete klasické logo Hyundaie, ale novou identitu v podobě čtyř teček.

Praktičnost dále pokračuje u spolujezdce. Jednak má před sebou velkou odkládací plochu, např. na telefon, zadruhé jeho sedadlem lze hýbat pomocí tlačítek po levé straně opěradla, takže je rychle najde jak řidič, tak pasažér vzadu, pokud si potřebuje udělat víc místa na nohy.

Vůči praktičnosti ale mám i dvě kritické poznámky.

Jednak isofixy nejsou zrovna snadno přístupné a musíte je složitěji nahmatávat zastrčené pod koženým čalouněním, které je navíc dosti náchylné proti poškození.

Zadruhé kufr mi připadá plochý a mělký. Jó, jakmile jednou začnete používat dětský kočárek, úplně se vám změní měřítko.

Základ stačí

Tucson se i po faceliftu může pyšnit relativně širokou nabídkou motorizací. Malým zázrakem je v dnešní době návrat dieselového motoru 1.6 CRDi o výkonu 115 koní, který doplňuje výkonnější mild-hybridní varianta se 136 koňmi.

Vedle základního benzinového motoru 1.6 T-GDI, jemuž narostl výkon na 160 koní, paleta čítá další mild-hybridní, full-hybridní a plug-in hybridní verze, takže si vybere opravdu každý.

Já jsem týden sedlal základní jedna-šestku, paradoxně ale ve velmi atraktivní variantě Premium Luxury s výbavou natřískanou až po střechu, na fešných 19palcových kolech a v zářivém odstínu Jupiter Orange.

Je to takový ten typický crossover dnešní doby – hezký, vybavený, ale co má pod kapotou, to je uživateli vlastně celkem jedno. Nutno však uznat, že i základních 160 koní prostě na většinu věcí prostě stačí a nestěžoval jsem si.

Ve městě je možná žíznivější, jezdit pod deset litrů je fuška, nicméně ustálenou stovkou mimo město se dostanete na hezkých 5,8 l/100 km. Takže víc než kdy jindy hodně záleží na způsobu používání.

Podívejte se na videotest Hyundai Tucson PHEV

Tucsonu se docela líbí i trochu sportovnější používání. Berte to s rezervou, pořád je to vysoké SUV, které se pro nějakou dravější jízdu nezrodilo, ale zpoza volantu je to opravdu příjemné auto na řízení.

Jenom na velkých kolech není komfort zrovna příkladný a nerovnosti, především ve městě, dosti pocítíte. Jinak je jízda klidná a tichá, jenom si pro cestování musíte vybrat hladkou dálnici.

Nový Hyundai Tucson sice není úplně můj šálek kávy, já jsem strašně ulítnutý spíš do Starie a i30 N, ale líbí se mi, jak Korejci válí na všech frontách.

27.8.2024 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist