autoweb.cz > Toyota > Vyvíjí Toyota (další) zábavné auto?
Vyvíjí Toyota (další) zábavné auto?
Skupina nadšených mladých inženýrů Toyoty údajně pracuje na laciném zábavném autě s pohonem zadních kol. Předobrazem modelu je koncept GRMN FR z letošního autosalonu v Tokiu. Vedení firmy projekt posvětilo poté, co při testování Lexusu LFA nešťastně zemřel šéf testovacích jezdrců Toyoty Hitomu Naruse. Postavit lidové a přitom sportovní auto bylo vždy jeho velkým snem.
Vývoj by nemusel trvat dlouho, produkční verze se možná dočkáme už v roce 2012. Studie GRMN má velmi realistický základ. Fakticky jde o ostrý hatchback na podvozku Ayga, navíc s obyčejným stokoňovým jedenapůllitrem od Daihatsu. Jedinou skutečně novou a nevyzkoušenou mechanickou skupinou auta je pohon zadních kol, s ničím jiným si vývojové oddělení hlavu dělat nemusí.S hmotností kolem jediné tuny by Toyota dostala do své nabídky něco unikátního, duchovního nástupce Corolly AE-86 a auto naprosto bez konkurence. Pokud tedy nechcete počítat příští Mazdu MX-5, která bude vážit stejně. Nenechte se zmást karoserií konceptu, který je jen upraveným Aygem. Nový model vyjede s vlastními, sportovněji střiženými plechy.Čtenáři s lepší pamětí si jistě vzpomenou, že „dostupné“ má být také vyvíjené kupé FT-86. Vývoj auta se však prodražuje a v nabídce pod ním zřejmě zůstane spousta místa. Zvlášť pokud se potvrdí zvěsti a nejmenší z modelů ponese třísettisícovou cenovku. To platí pro Japonsko, kde jsou auta výrazně levnější než u nás, ale za nějakých čtyři sta tisíc by vůz s výkony Pandy 100HP a pohonem zadních kol mohl dávat smysl také zde.
Toyota Aygo fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zprávy berte zatím s rezervou. FT-86, vyvíjená ve spolupráci se Subaru, by měla na trh dorazit v listopadu příštího roku, případně jako hybrid v roce 2013, pokud věříte jiným zdrojům. Započteme-li spekulace o nové generaci Supry, máme už tři sportovní toyoty. A to je pro skeptika podezřele mnoho štěstí najednou.
autoweb.cz