autoweb.cz > sportovní vozy > Vybíráme hot-hatch pro začátečníky. Za 100 000 Kč dostanete hromadu zábavy!
Vybíráme hot-hatch pro začátečníky. Za 100 000 Kč dostanete hromadu zábavy!
Láká vás zábavná i rychlá jízda na prázdných okreskách, jste začínající nebo pokročilejší řidič se sportovnějším stylem, neplánujete utratit moc peněz a chcete zachovat každodenní praktičnost? Kupte si sportovní hatchback!
Vytvořili jsme pro vás přehled pěti nejlepších a nejzábavnějších hot hatchů za pouhých 100 tisíc korun. Všechny vás budou bavit, a dokonce vás naučí nové řidičské dovednosti.
V našem přehledu nejlevnějších sportovních hatchbacků jsme pro vás vybrali pětici řidičských hraček za málo peněz s rozumnými provozními náklady. Pojďte se s námi seznámit s maličkým Citroënem vycházejícím z rallye speciálu, dvoulitrovou Fiestou, kompresorovým Mini, naftovou škodovkou a nenáročným japonsko-maďarským sporťákem.
Citroën C2 VTS
Francie je zemí skvělých sýrů, dobrého vína, mizerných řidičů a překvapivě zábavných sportovních hatchbacků. Těžko se tomu věří, ale právě tady vznikají jedny z nejlepších řidičských aut všech dob.
Společně se na tom podílejí všechny tři hlavní automobilky a v našem dnešním výběru nejzábavnějších hot hatchů do 100 tisíc korun vám představujeme maličký Citroën C2 VTS. K vrcholnému motorsportu má blíže, než si myslíte.
Za vším hledejte závodní inženýry z tovární divize Citroën Sport. Během vývoje nového juniorského WRC zjistili, že svérázná C3, vzdávající hold kultovní „Kachně“, je pro motorsport nepraktická a že potřebují menší a hranatější auto.
Voilà, maličká C2 byla na světě. Normální C2 se začala prodávat i se sportovní C2 VTS s atmosférickou šestnáctistovkou o 122 koních a manuální převodovkou. Díky kompaktnosti je malou francouzskou motokárou.
Ford Fiesta ST
Řidičskými a zábavnými auty si vytvořil kult i Ford. A dnes si za pouhých 100 tisíc korun můžete koupit vůbec první Fiestu ST. Začátkem nového milénia navázala na předcházející sportovní verze malého hatchbacku a z dnešního pohledu má jednu zásadní vlastnost, jakou vás zaujme a následně i okouzlí. Pamatujete si na zlatou éru, kdy se do kompaktních sportovních aut dávaly velké motory?
Prvotní Ford Fiesta ST je charakteristický atmosférickým benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem Duratec o 150 koních. Díky tomu je dnes až nečekaně rychlou a návykovou hračkou pro všechny petrolheady, co se chtějí královsky bavit na zapadlých okreskách a nezaplatit za to moc peněz.
S dvoulitrem je příjemně dynamická, a když se pořádně odvážete, jezdí až 208 kilometrů v hodině! Tohle je nepochybně jedna z nejlepších věcí na našem seznamu.
Mini Cooper S
Originální Mini Cooper S je jednou z nejvýznamnějších rallye legend všech dob. A když se slavná britská značka začátkem nového tisíciletí vrhla do nové éry pod vedením BMW, rychlá sportovní varianta na sebe nenechala dlouho čekat.
A vedle všech ostatních zábavných hatchbacků na našem seznamu je zajímavá jedním specifickým rysem, jaký spolu s vysokým výkonem bohužel přináší i vyšší servisní náklady.
Kompresor! A věřte, že vás bude bavit poslouchat charakteristické vytí a kvílení dmychadla, zatímco budete sledovat ručičku otáčkoměru atakující červené pole.
Netradičně přeplňovaná šestnáctistovka díky tomu má 170 koní, a když přijmete tvrdší podvozek, bude vás bavit ve městech, na dálnicích i technických okreskách. Když navíc seženete Mini Cooper S typu R53 v zachovalém stavu, budete mít v rukách moderní klasiku.
Škoda Fabia RS
Dokonce i v Česku se vyráběly sportovní hatchbacky. Mladoboleslavská Škodovka přitom při vývoji originální Fabie RS vsadila na docela zvláštní pohon, kvůli kterému si pravověrní petrolheadi dodnes ťukají na čelo.
Koho napadlo, že pro sportovně zacílený model bude ideálním srdcem v Česku populární turbodiesel 1.9 TDI? Jenže on to není tak špatný nápad, jak by se nejprve mohlo zdát.
Dokonce i britský časopis Top Gear napsal, že nezvyklá koncepce dává smysl ve chvíli, kdy s vaším rychlým hatchbackem chcete hlavně normálně žít. Naftová Fabia RS totiž v reálném světě jezdí za pár litrů, a když někde potřebujete být rychlejší, můžete.
Standardně má 130 koní, ale protože je oblíbená u českých tunerů, můžete se setkat i s výrazně silnějšími a rychlejšími auty. My vám však doporučujeme se jim raději vyhnout a hledat co nejvíce originální vozy. Když je následně budete chtít prodat, vždy vám za ně zájemci dobře zaplatí.
Suzuki Swift Sport
A na závěr vám představujeme jeden z řidičsky nejzábavnějších a uživatelsky nejspolehlivějších a nejméně náročných sportovních hatchbacků za pouhých 100 tisíc korun.
Japonská značka Suzuki sice vyrábí levnější auta, ale zakládá si na jednoduchosti a kvalitě, díky čemuž si budete zejména užívat tisíce kilometrů okresek a pouze tankovat a servisovat provozní věci, jako jsou výměny brzdových destiček, olejů a dalších provozních kapalin.
První Suzuki Swift Sport s točivou atmosférickou šestáctistovkou o 125 koních je zábavným každodenním sporťákem pro začátečníky i zkušenější řidiče. Když si zvyknete na tvrdší podvozek s jistou nervozitou na nerovnostech, zažijete opravdovou řidičskou nirvánu.
Japonsko-maďarským inženýrům (Swifty se vyrábí i v Maďarsku) se navíc povedlo vyvinout odolnou karoserii, se kterou můžete jezdit v náročných zimách. Tohle auto nijak extrémně nerezaví.