Volkswagen Touran (2016): nové vrcholné motory 1.8 TSI a 2.0 TDI mají 180 a 190 koní

Vrcholnou motorizací rodinného MPV z Wolfsburgu se stává diesel o 190 koních slibující spotřebu jen 4,6 l na 100 km, ani příznivci benzínových motorů ale nepřijdou zkrátka.

Volkswagen své rodinné stříbro v podobě aktuální druhé generace modelu Touran držel až dosud poněkud na uzdě, pokud jde o výkony. Nejsilnější benzínové (1.4 TSI) i naftové (2.0 TDI) motorizace měly shodně 150 koňských sil, aktuálně však není problém poručit si i pár kilowattů a newtonmetrů navíc.

Koncern začal nabízet své kompaktní MPV nově s dvojicí vrcholných pohonných jednotek, zde 1.8 TSI a silnější variantu 2.0 TDI. Zážehový čtyřválec produkuje 180 koní a 250 Nm dostupným v poměrně širokém pásnu 1250 až 5000 otáček za minutu a ve spojení se sedmistupňovým automatem DSG je Touran schopen rozjet se na 218 kilometrů v hodině.

Špičkovou motorizací je od nynější „nafta“, která posílá na šestistupňový dvouspojkový automat a dále na přední kola maximálních 190 koní, což Touranu stačí k dosažení nejvyšší rychlosti 220 kilometrů v hodině. Automobilka přitom udává průměrnou spotřebu jen 4,6 litru na 100 km. Zatímco se benzínová 1.8 TSI v českém ceníku prozatím neobjevila, 2.0 TDI (190 k) je už k mání – ve výbavě Highline ji pořídíte od 749 900 korun.

8.4.2016 3:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist