autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > VW Beetle Ragster
VW Beetle Ragster
Ještě než začnete jásat, že se Volkswagen rozhoupal ke sportovní verzi nového Brouka, který už po tolika letech stejně už nový není, pro objektivní pohled na věc si stačí připomenout, že v případě tohoto konceptu automobilka ani neudává, s jakým jezdí motorem. Jestli ho plánuje uvést do výroby, hned tak to tedy nebude.
Ragster totiž slouží jenom k tomu, aby opticky posunul zažité tvary Beetlu do možné budoucí sportovnější roviny. Jde na to několika obvyklými i méně obvyklými způsoby, z nichž ten nejviditelnější se váže hlavně na americkou tradici useknutých a všelijak upravených střech.
Přední sloupky Ragsteru (složenina termínu ragtop a speedster) jsou totiž v porovnání se sériovou verzí o 90 mm kratší a celá střecha je viditelně nižší. Navíc má upravený rám ve tvaru U, který tvoří oporu středové plátěné vrstvě.
Důraznější tvary jsou dané i novým zpracováním čelních a zadních světel, nárazníků a blatníků. Výrazná devatenáctipalcová kola vynikají o to více, že podvozek je o několik centimetrů snížený.
Změny v interiéru se týkají hlavně sportovního volantu a anatomických sedaček, ale také startování na tlačítko a ovládání střechy.
Ragster se zatím ve výrobní řadě Beetlu neobjeví, ale je velmi pravděpodobné, že si z něj vezme příklad tuningový sektor a že se s jeho prvky setkáte u některého z více než 800 tisíc doposud prodaných New Beetlů.
redakce autoweb.cz