Vrak Mercedesu 300 SL Gullwing se prodal za neuvěřitelných 218 milionů korun. Má to pádný důvod

Jeden z pouhých devětadvaceti lehkých Mercedesů-Benz 300 SL „Gullwing“ s hliníkovou karoserií byl dlouhá desetiletí schovaný na vrakovišti amerického imigranta.
464057126_955383039965233_6383116149645864098_n-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: RM Sotheby's

Je to jeden z nejvíce fascinujících příběhů ze světa klasických aut posledních let. Americký imigrant Rudi Klein se přistěhoval do Spojených států amerických v pozdních padesátých letech a během prvního desetiletí se ve „státech“ živil jako řezník. Až v šedesátých letech se rozhodl přejít na volnou nohu a na okraji Los Angeles si založil nové vrakoviště, s nímž se specializoval výhradně na evropské vozy.

Byl schován před zraky veřejnosti

Rudi Klein bohužel zemřel už v roce 2001, ale přes dvě další desetiletí nemohla veřejnost vidět vše, co za plotem svého vrakoviště nashromáždil. Až letos se jeho synové rozhodli dát všechno do dražby a aukční dům RM Sotheby’s začal odhalovat světu, co tam během dlouhých dekád nasbíral. Spolu s vraky na vyhození tam měl i relativně zachovalé opravdu vzácné veterány. To vše bylo v halách za ostnatým drátem.

Jedním z nejvýraznějších aut nedávné aukce byl i legendární Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“, který byl ve své době překvapivě rozšířeným autem. Stuttgartská automobilka v letech 1954 až 1957 vyrobila celkem 3258 kusů. Konkurenční Ferrari 250 GT přitom ve stejných letech vzniklo ve výrazně menším počtu, nepřesahujícím 400 kusů.

„Gullwing“ Rudiho Kleina však není obyčejným exemplářem se standardní ocelovou karoserií, nýbrž opravdu ceněný kousek. Je jedním z pouhých 29 aut vyrobených s mnohem dražší karoserií  „Leichtmetallausführung“ z hliníkových slitin , díky níž jsou o 80 kilogramů lehčí. Kleinův kousek je údajně v pořadí 26. vyrobeným a podle dochovaných záznamů byl jediným takovým autem vyrobeným s černým lakem a červeným čalouněním.

Sloužil jako zdroj náhradních dílů

Rudi Klein si jej údajně koupil v roce 1976 od amerického prodejce luxusních aut Luigiho Chinettiho, krátce s ním jezdil a následně jej zaparkoval v jedné ze svých hal. Od té doby tenhle Mercedes z roku 1956 s překvapivě vysokým nájezdem 77 387 kilometrů nikdy neopustil areál vrakoviště. A Rudi Klein jej použil jako zdroj náhradních dílů, protože z něj prodal třeba přední nárazník nebo hlavici řadící páky.

O tom, že se s ním příliš nemazlil, svědčí i poškození ze začátku osmdesátých let, kdy do ním při neopatrném manévrování najel s vysokozdvižným vozíkem, ač nechtěně. To vše ale tomuhle hliníkovému Mercedesu-Benz 300 SL „Gullwing“ dává ještě silnější příběh, díky čemuž se o něj zájemci v aukci doslova poprali.

Aukční dům RM Sotheby’s očekával, že jej prodá za přibližně 100 milionů korun, ale výsledná prodejní částka je výrazně větší. Předrenovační „Gullwing“ našel nový domov za závratných 218 milionů korun! Běžná cena standardních ocelových kusů v zachovalém stavu přitom začíná od přibližně 30 milionů korun. Ten rozdíl je až dechberoucí.

17.11.2024 7:46| autor: Pavel Kyncl | zdroj: RM Sotheby's

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist