Volvo XC70 D3

Velké kombi s vytaženou světlou výškou, vyzdobené plasty, to je pohledem značky klasika. Jak funguje s (relativně) malým naftovým motorem?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6.8

RADOSTI
Styl, kvalita, robustnost, prostornost, bezpečnost

STAROSTI
Spotřeb a dynamika menšího motoru při velké zátěži

Psát o Volvu XC70 může být svým způsobem nošením dříví do lesa, protože tohle auto není na trhu žádnou novinkou, vlastně je už zavedenou stálicí. A není poprvé ani na Autowebu, vzpomeňme třeba na XC 70 D5. Nicméně je tady nový motor pod kapotou a o tom je potřeba se rozhovořit.

Tohle je ale varianta s pohonem všech kol, manuálním řazením a naftovým pětiválcem pod kapotou. Motor má objem 2,4 litru, výkon 163 koní ve 4000 otáčkách a točivý moment 420 Nm v rozmezí 1500 až 2500 otáček. Slušné hodnoty, pokud by mělo jít o menší modely značky, ale podle mého názoru u XC70 jde svým způsobem o kompromis, i když vyvážený zajímavou spotřebou.Tabulková hodnota průměrného apetitu je 5,6 litru nafty na sto kilometrů a to je údaj vyloženě snový, já jsem se k tomuto číslo nepřiblížil. Abych dostal auto do tempa, a zejména když jsem pak naložil posádku dalších čtyř lidí a kufr s kapacitou 575 litrů naplnil k prasknutí, musel jsem motor hodně pobízet do tempa a to se projevilo na spotřebě. Když jsem jel sám po dálnic, tak jsem si užíval decentního usrkávání nafty z nádrže.

Jinak Volvo XC70 je stále dobré v tom, v čem čekáte, že dobré bude. Je maximálně prostorné a pohodlné, nicméně sedačky by snesly více bočního vedení, člověk by v nich pak přestal klouzat v zatáčkách ze strany na stranu. V těch (zatáčkách) se auto naklání víc než třeba konkurence od Audi, a určitě více než v této třídě vyložený sportovec Subaru Outback. Ale plavný projev se k Volvu hodí a není rušivý. A jezdit rychle s XC vlastně nejde, takže nedotáčivost a značný přenos hmoty na vrcholech ostrých zatáček mne nijak nelimitovaly. Prostě jsem si jen tak v klidu plul krajinou.Je tady řada bezpečnostních prvků tak, jak je u automobilky zvykem, od těch pasivních až po vyloženě aktivní elektronické ochránce. Auto bdí nad tím, zda nepřejíždíte z pruhu do pruhu, zda nechcete předjíždět do plného pruhu, dodržujete odstup od auta před vámi či zda se vám nechce spát. Tohle můžete, pokud věříte jen sami sobě, samozřejmě vypnout.


S pohonem všech kol má motor objem 2,4 litru, předokolka je dvoulitr.

Design… Opravdu o něm musíme hovořit? Tohle už je mockrát obehraná písnička, severský styl tu máme stále, a pokud patříte mezi jeho ctitele, tak se vám nutně musí XC 70 líbit. Pro jiné to může být jen velká krabice s barokně zaoblenými hranami. Mne osobně vzhled Volva XC 70 neuráží a život s ním bych si uměl představit. Ovšem s jiným motorem, já osobně nedám dopustit na silný D5.

DOPORUČUJEME: Mitsubishi Outlander vs Volvo XC70

Pojďme k ceně. XC70 D3 AWD se systémem Stop/Start a manuální převodovkou startuje na částce 1 141 000 Kč – to se bavíme o výchozí specifikaci Kinetic. My jsme si hověli ve výbavě z druhé strany ceníkového spektra, špičkové Summum stojí 1 331 000 Kč. Což může být dost optikou absolutních čísel, ale stejně tak se může jednat o zcela korektní částku v rámci prémiového segmentu a výbavy.

Verdikt
Já respektuji všechny vlastnosti a konstrukční stránky Volva XC70, ať už jde o kolébání se v zatáčkách, poddajnost, plavnost. Vždy, když do testovacího XC70 naložím rodinu, bez přehánění se cítím bezpečně. Bezpečněji bych se ale cítil se silnějším motorem, který by mi dopřál jistotu výkonu třeba pro pružné zrychlení při předjíždění. Spotřeba ve výsledku nemusí být u silnějšího motoru tak odlišná.

Filip Rakovan

28.7.2012 8:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist