Volvo XC40 odvede všechnu práci za vás. Jezdí úsporně a vyrovnaně

Švédská automobilka na cestě k plné elektrifikace nezapomíná ani na petrolheadský segment fanoušků, a proto pod kapotu vměstnala mildhybridní benzinovou jednotku.
20240529_123244-1100x618.jpgCelá galerie 38 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Když chcete svět vyrovnanosti a spolehlivosti, sáhnete vždycky po Volvu. Nutně to ovšem znamená, mít naditou peněženku, protože švédská automobilka rozhodně nedělá levné kousky. Na druhou stranu ale víte, že si nepořizujete zajíce v pytli, ale řádnou kvalitu.

Vizuál zůstává standardní

Nová XC40 se moc oproti předchozí verzi nezměnila. Nejvíce vás asi zajmou nové světlomety ve tvaru Thorova kladiva, což je pro Volvo typický odkaz švédské mytologie. Šlo se i po změně předních partiích, kde si zásah zasloužil i přední nárazník včetně masky, ale šlo spíše o kosmetické úpravy než výrazné změny charakteru. Konzervativní zůstávají severští designéři i při specifikaci barev, kdy si můžete v podstatě vybírat jen z mdlých a nenápadných a výjimku tvoří červená Fusion Red a modrá Fjord Blue. Volvo prostě není automobilem, který by sázel na revoluční změny vizuálu, ale jde spíše lehkou a nenápadnou evolucí. Proč měnit to, co u zákazníků poměrně dobře funguje a má smysl?

Jelikož jsme auto dostali ve výbavě plus, přeci jen jsme se dočkali tročku vizuální jinakosti, ať už to byl čelní mřížka, která dostala do vínku lesklou černou vložku, nebo kryty vnějších zpětných zrcátek získaly na černotě. Kvitování hodné byla i osmnáctipalcová kola ve výbrusu Diamond Cut.

Klid a vyrovnanost uvnitř

Uvnitř si Seveřané zase zakládají na zenovém rozložení. Všude jsou navazující prvky, ergonomicky dotažené do konce. Budoucnost je zde reprezentována hlavně absencí tlačítek – ty tu sice jsou, hlavně pro ovládaní audia, ohřev oken a jako tlačítko výstražného trojúhelníku, ale ke všemu ostatnímu už si musíte vystačit se středovým displejem. Ten je, jak už je u Volva známo, postavený na výšku a propojený s Androidem, což je pro nás, vyznavače tohoto systému prostě neskutečně uspokojující pocit. Je to jak kdybyste pracovali s telefonem nebo lépe řečeno s tabletem. Google Mapy lítájí rychlostí blesku, propojitelnost se Spotify je čistá a není potřeba přepínat na Android Auto. Všechno je prostě hezky integrované.  Slova uznání si zaslouží i 360stupňová kamera – tohle ve Volvu umí.

Naopak trošku drhne ono zobrazování na přístrojovém displeji, kde nelze nastavit moc stylizací, což by člověk už od moderního vozu tak nějak očekával.

Pochvalu si ale zaslouží použité materiály a jakýsi pocit „obýváčku“ pod zadkem. Ať už jsou to pohodlně konstruovaná sedadla, jejich ideální vedení nebo textilní materiál, ze kterého jsou vyrobeny. A stejně tak množství místa na nohy jak v první, tak druhé řadě a praktický zavazadelník, který sice není nikterak velký, ale zase do něj naskládáte vše potřebné.

Když asistent zlobí

A když tu XC40 tak adorujeme, tak v tom můžeme vesele pokračovat, protože její asistenty jsou opravdu vymazlené, až na toho jednoho spojeného s upozorněním na překročení rychlosti. Tam si totiž můžete zvolit, pokud chcete akustický signál nebo auto prostě při změně cedule (například s omezením 30 km/h) samo zpomalí  a pokud stále šlapete na plyn a překročíte ho o cca 2 kilometry, tak vás to prostě nenechá jet rychleji. O to větší překvapení, když se cedule s omezením rychlosti změní na vyšší a vy jste najednou přišpendleni v sedačce, protože auto vystřelí neskutečně rychle vpřed. Tato funkce chce trošku poladit.

Pod kapotou XC40 dřímá mild-hybridní jednotka  s výkonem 163 koní, to vše je spřáhnuté s 8stupňovým automatem. Tato motorizace se vyznačuje dvěma přednostmi, sofistikovaným projevem a úspornou spotřebou. Auto umí táhnout, zrychlit a jet konstantě kvalitně. Neutrhnete s tím závodní dráhu, ani nebudete uhánět po německé dálnici dračí rychlostí. Potěší vás plynulost řazení a kvalitní projev motoru. Když budete mít lehkou nohu plnou ohleduplnosti, dostanete se se spotřebou někam kolem 5,8 litrů. Když trošku zatlačíte (pojedete jako draci) – můžete se dostat až  k devíti.

Radost budete mít i ze samotného cestování na palubě – ať už jde o odhlučnění podvozku, které si zasloužilo dokonalé úpravy a v kabině je opravdu slyšet tak akorát pád „párátka“, tak to jemné pohupování při přejezdu kdejakého výmolu a příjemné držení do zatáčky vám prostě rozehraje úsměv na tváři. Podvozek je ve Volvu prostě blahem.

Volvo XC40 je prostě dobré auto. A to v dnešní době stačí. Nemusí oslňovat, stačí, když si ho zařídíte a budete spokojeni. Je to ideální pomocník pro rodiny, i jednotlivce. Pokud tedy máte něco přes miliontřista.

 

21.7.2024 7:22| autor: Sabina Sarkisovová
Více o tématu: autocedulekolalevnéVolvo

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist