autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Volvo V60 pojede za dva litry na sto
Volvo V60 pojede za dva litry na sto
Možnost dobíjet baterie ze zásuvky je logickým dalším krokem v evoluci hybridů. Poněkud překvapivě by s ním mohlo vstříc novým zákazníkům vyrazit Volvo, a to už příští rok. Letos v ženevě představí prototyp hybridního kombi V60, které začne brzy prodávat. Přestože Švédové slibují spotřebu pod dva litry na sto kilometrů, auto dostane diesel o výkonu přes dvě stě koní a sedmdesátikoňový elektromotor.
Systém je o to zajímavější, že elektromotor bude pohánět zadní kola. Jak a nakolik jeho síla ovlivní stáčivost malého kombi, zůstává otevřenou otázkou, ale jízdní vlastnosti budou jistě lepší než u obyčejné předokolky. 440 newtonmetrů pětiválce D5 bohužel zůstává věrných přední nápravě. Výkon na ni poputuje přes šestistupňovou manuální převodovku.Zda bude hybrid rychlejší než V60 D5 s pohonem všech kol, se dozvíme v Ženevě. Zprávy mluví o 215 koních z motoru D5, v konvenčních modelech však má pětiválec o objemu 2,4 litru jen 205 koňských sil. Jak půjde hybridu zrychlování, bude záležet také na schopnostech elektromotoru. Pokud dokáže svou sílu poskytnout i ve vyšších rychlostech, výsledných 285 koní by mohlo výrazně zkrátit 7,9 sekundy, které potřebuje na sprint 0-100 model D5 AWD. Je možné – a nikoli nepravděpodobné – že auto nebude mít celých 285 koní, protože diesel a elektromotor budou svých maxim dosahovat v jiných rychlostech.Volvo V60 každopádně dostane lithiové baterie s kapacitou 12 kWh. Ujede s ními padesát kilometrů, aniž by muselo nastartovat pětiválec pod kapotou. Právě tímto trikem dobíjecí (plug-in) hybridy dosahují při homologaci extrémně nízké spotřeby. V praxi Volvo dokáže dostát slibovaným 1,9 litrům pouze při krátkých cestách po městě (po noci na nabíječce), delší trasy přiblíží jeho spotřebu 6,4 l/100 km, které zdobí technické specifikace V60 D5.
Volvo S60 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
„Náš hybrid druhé generace je perfektní volbou pro automobilového nadšence, který nestojí o kompromisy, ale chce úsporné auto se schopností pobavit,“ řekl o novém stroji šéf Volva Stefan Jacoby. „Pokud máme donutit zapálené fandy motorismu k zelenému přemýšlení, musíme jim dát možnost řídit ekologická auta, aniž by přišli o adrenalin a zábavu za volantem. Plug-in hybrid V60 má všechny přednosti pravého sportovního kupé. Jen jsme je tentokrát vylepšili o trochu špičkové techniky.
autoweb.cz