Volvo C30 (2006 – 2012)

Hatchback Volvo C30 zaujme motoristy, kteří se chtějí lišit. Na trhu ale není početně zastoupen, a tak výběr vhodného ojetého vozu může zabrat více času.

RADOSTI
Neotřelý design, dobré jízdní vlastnosti, dobře odlučněný interiér, pružné pohonné jednotky, dostatek místa pro posádku.

STAROSTI
Někomu nemusí vyhovovat až příliš citlivé řízení, kryt zavazadelníku byl za nemalý příplatek a tak u ojetin nemusí vždy být, malý objem zavazadlového prostoru, vyšší spotřeba některých motorizací, pouze čtyřmístný interiér.

Třídveřový hatchback Volvo C30 byl představen na podzim 2006 a vzápětí šel do výroby. V nabídce švédské automobilky Volvo byl vítaným oživením, protože svými tvary zaujal méně usedlé motoristy, na něž běžná produkce této značky zrovna nemířila.

Přestože vůz poutal pozornost, prodejní trhák se z něj nestal. Důvodů můžeme najít hned několik: například cena automobilu začínající těsně pod hranicí půl milionu nebo příplatkové prvky výbavy, které jsou u konkurence samozřejmostí. Na trhu s ojetými vozidly je však situace trochu jiná, nebo ne?

Ani mezi ojetinami není Volvo C30 nijak zvlášť žádané, na druhou stranu o vyložený ležák nejde. Model C30 totiž není na trhu početně zastoupen, jednotlivá vozidla si kupce hledají déle, ale nakonec ho najdou.


Nový majitel vozu se může těšit nejen na dobře naladěný podvozek, ale i na příjemný interiér. Jednoduchou palubní desku tvoří kvalitně působící plast se zdařilou povrchovou úpravou, nepřehlédnutelným designérským prvkem je tenký středový panel stejně jako u většího modelu S40. Palubní deska je totiž shodná.

Sedadla nabídnou pohodlí, postrádají však slušné boční vedení těla, což platí i pro výkonnou verzi T5. Vzhledem ke třídveřové karoserii je nutné počítat s obtížnějším přístupem k zadním sedačkám. Nabídka místa pro cestující vzadu není mnoho, interiér je navíc jen čtyřmístný.

Řada ojetin ale nemá krycí plato zavazadlového prostoru, což jistě zájemce o vůz nepotěší. Důvodem je fakt, že tento u jiných vozidel běžný prvek byl u Volva C30 za příplatek! Krycí plato má své vlastní otevírání a vzniklý prostor není největší, což navíc ztěžuje nakládku. Samotný zavazadelník nabídne pouze malý objem 233 litrů.

Volvo XC90 (od 2002)

Ojetá auta | vydáno 17. 4. 2011

Z hlediska jízdních vlastností si vůz nestojí vůbec špatně, což je dáno velice dobře naladěným podvozkem původem z Fordu Focus. Ten solidně tlumí nerovnosti a především stojí za jistotou Volva C30 v zatáčkách. Řidič si ale musí zvyknout na velmi citlivé řízení.

Všechny nabízené motorizace mají pro Volvo C30 dostatek sil. Výkonnější verze s nevelkým vozem umějí pěkně zacvičit, avšak počítejte s tím, že to poznáte i v peněžence. Spořivé motoristy tak zaujmou spíše naftové pohonné jednotky.

Z hlediska postřeby vypadá lákavě zejména turbodiesel 1.6 D/80 kW. Je až nečekaně ochotný a s vozidlem si poradí skutečně snadno, spotřeba ale nebude úplně nízká. Tento motor ze společného vývoje koncernů PSA Peugeot Citroën a Ford navíc trápí řada vážných poruch, a tak je lepší zvolit nesrovnatelně spolehlivější dvoulitrový turbodiesel.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

„Motor 1.6 D mohou potkat potíže se vstřikovači nebo turbodmychadlem. Známý je také problém v podobě prodírajících se hadic od turba,“ vysvětluje Tomáš Svoboda, ředitel služeb Auto ESA. Zaskočit může i přechod do nouzového režimu v případě malého množství nafty v nádrži. To ale není závada, stačí dotankovat a po nastartování motor poběží, jak má. Podle výrobce se jedná o opatření prodlužující dojezd. Počítejte ale s tím, že pokud natankujete méně jak 10 litrů, nic se nezmění. Menší množství totiž vůz nevyhodnotí jako dotankování.

„U některých vozidel lze narazit na zvlněné brzdové kotouče a vyloučit nelze ani vůle na přední nápravě, které nejsou na českých děravých silnicích ničím neobvyklým ani u jiných modelů,“ pokračuje ve výčtu možných závad zástupce Auto ESA. Vůle mohou být i v silentblocích zadní nápravy a výměna kvůli zarezávání kovových vložek silentbloků a šroubů nemusí být vždy zrovna snadná a ani levná.

Ve zpětném zrcátku
2006 – na podzim představen nový třídveřový hatchback Volvo C30 se čtyřválcovými zážehovými motory 1.6 16V/74 kW, 1.8 16V/92 kW, 2.0 16V/107 kW, pětiválci 2.4/125 kW, 2.4 T5/162 kW a turbodiesely 1.6 D/80 kW, 2.0 D/100 kW a pětiválec 2.4 D5/120 kW.
2007 – uveden motor 1.8 FlexFuel/92 kW upravený pro spalování E85, výkon přeplňovaného pětiválce 2.4 T5 upraven na 169 kW.
2010 – nově provedení FlexFuel také s dvoulitrovým motorem o výkonu 107 kW, nové turbodiesely na místo původních: čtyřválec 1.6 D2/84 kW, pětiválce 2.0 D3/100 kW, 2.0 D4/130 kW a 2.4 D5/132 kW.
2012 – koncem roku ukončení výroby vozu.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérový test Euro NCAP absolvovalo Volvo C30 v roce 2009. Za bezpečnost posádky při nárazu vůz dostal plný počet hvězd, tedy pět. Bezpečnost dětí v autosedačkách byla hodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných, což je taktéž velice dobrý výsledek. Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostalo Volvo C30 pouze jednu hvězdičku ze čtyř maximálně udělovaných.

10.8.2015 5:29| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist